نماینده خوزستان در مجلس خبرگان: بر سر مسئله انتقال آب سازش نمی‌کنیم

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد، با تغییر دولت‌ها، مطالبه اصلی مردم استان یعنی توقف طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌ها و رعایت پیوست محیط‌زیستی در صنایع و بخش‌های عمرانی تغییر نمی‌کند.

به گزارش دورق، آیت الله حیدری شامگاه پنج‌شنبه (۶ خرداد ۱۴۰۰)، در اولین نشست افکارسنجی و هم‌اندیشی در قرارگاه الغدیر با حضور نخبگان و فعالان با تأکید بر اینکه مشکلات خوزستان از راه انتخابات و تغییر دولت فعلی قابل حل خواهد بود، گفت: ان شاء الله در دولت انقلابی مطالبه گری در حوزه محیط زیست ادامه خواهد یافت.

وی افزود: مطالباتی که در چند سال اخیر دربارهٔ انتقال آب مطرح کرده‌ام را با صراحت ادامه می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که بر سر غائله انتقال آب سازش نمی‌کنیم و تا تحقق حقوق مردم از پا نمی‌نشینیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش مطالبه گری و استمرار در آن اظهار کرد: خوشبختانه دربارهٔ انتقال آب که مسئله ای است که از قبل از انقلاب اسلامی آغاز و از سوی همه دولت‌های بعد از انقلاب با شدت و ضعف ادامه داشته، حرف واحدی از استان به مراکز تصمیم‌گیری مخابره شده و تاکنون در توقف این طرح‌ها ثمربخش بوده‌است.

وی در ادامه از مکاتبه با مقام معظم رهبری دربارهٔ ورود به مسئله انتقال آب و ممانعت دولت از ادامه اجرای این طرح‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری مثل همیشه با دغدغه مندی ویژه نسبت به خوزستان، به نامه اینجانب ترتیب اثر دادند و در نتیجه آن طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی مصوب شد.

آیت الله حیدری با اشاره به عملکرد دولت فعلی در مسئله آب نسبت به خوزستان گفت: در اثر خیانت وزارت نیرو، تخصیص و تأمین آب برای عملیاتی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هدیه مقام معظم رهبری به خوزستان معطل مانده‌است.

به گفته وی، تنها دولت انقلابی است که می‌تواند این فاصله و خلأ به وجود آمده را جبران کند و یاس و ناامیدی موجود طبق فرمایش مقام معظم رهبری نتیجه عملکرد برخی از مدیران و مسئولان است.

پیش از سخنان آیت الله حیدری در مسجد ابوطالب (ع) اهواز، جمعی از نخبگان، مدیران فعالان فرهنگی و اجتماعی در این نشست مسائل و مشکلات خوزستان از جمله همه‌گیری کرونا، مسائل محیط زیستی، دغدغه‌های معیشتی، حاشیه نشینی، سهم نخبگان استان در قوه مجریه و.. را بررسی و تبادل نظر کردند.

مطالب پیشنهادی