«بندرامام‌خمینی»؛ ۴ خدمه هندی یک کشتی اروپایی مبتلا به کرونا بودند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تمامی الزمات مربوط به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اقدامات احتیاطی به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق دریا در مبادی ورودی بنادر خوزستان در دست انجام است.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ظهر امروز در خصوص دریانوران هندی مبتلا به کرونا اظهار کرد: کلیه کشتی‌های  ورودی از مبدأ بنادر کشورهای هند و برزیل و یا کشتی‌هایی که دارای خدمه هندی یا برزیلی هستند، در بدو ورود به آب‌های استان خوزستان متوقف و توسط تیم‌های قرنطینه‌ی شبکه بهداشت و درمان شهرستان از طریق انجام تست‌های دقیق کنترل می‌شوند تا از ورود هر نوع بیماری مسری به ویژه گونه‌ی جهش یافته‌ی ویروس کرونا  جلوگیری شود.

وی افزود: روز گذشته یک فروند کشتی از مبدأ اروپا و دارای خدمه‌ی هندی مورد کنترل قرار گرفت و ۴ نفر از خدمه‌ی آن با تست مثبت به ویروس کرونا شناسایی شدند.

دریس بیان کرد: کشتی مذکور در فاصله ۷۰ کیلومتری از مجتمع بندری به طور کامل قرنطینه شده تا پس از اجرای کامل  شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اطمینان از سلامتی بیماران و دیگر خدمه کشتی توسط تیم قرنطینه‌‌ی شبکه بهداشت و درمان، مجوز ورود به بندر برای آن صادر خواهد شد.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با تأکید بر اجرای اصول شیوه‌نامه های بهداشتی در برخورد با موارد مشکوک خاطرنشان کرد: تردد خدمه‌ی کشتی  به اسکله و همچنین تردد عوامل تخلیه و بارگیری به کشتی مطلقا ممنوع بوده و هر گونه تماس کارکنان و خدمه کشتی حسب الزمات شیوه‌نامه‌های بهداشتی خودداری می‌شود.

مطالب پیشنهادی