احتمال خاموشی تابستان درصورت ادامه روند مصرف برق در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان گفت : ورود زودهنگام به فصل گرم سال و افزایش بی سابقه دما شرایط مصرف برق را در استان نگران کننده کرده است که اگر این روال ادامه داشته باشد امکان خاموشی در تابستان وجود دارد.

محمود دشت بزرگ شنبه با اشاره به مصرف بی سابقه برق در استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با شروع گرما در خوزستان شاهد رشد بی سابقه اوج مصرف برق در استان هستیم که تداوم آن و پیشی گرفتن مصرف از تولید می‌تواند شبکه برق را با چالش های جدی رو به رو کند.

وی افزود: رشد مصرف برق در استان از هفته گذشته سیر صعودی گرفته و در ۴۸ ساعت گذشته پیک مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل، رشدی ۴۲ درصدی نشان می دهد و در حال ورود به محدوده مصرف ۶ هزار مگاوات است که برای این وقت سال، بی سابقه و غیرمنتظره است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به دلایل احتمالی افزایش مصرف برق، بیان کرد: افزایش دمای استان به ۴۲ درجه و استفاده مردم از وسایل الکتریکی سرمایشی و شرایط کرونایی کشور در این رشد مصرف نقش دارد و حتی ممکن است بخشی از این مصرف غیرمتعارف، مربوط به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز باشد که باید بررسی های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

دشت بزرگ با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و کاهش۳۶ درصدی آورد رودخانه‌ها و سدهای خوزستان نسبت به سال قبل، تصریح کرد: به همین میزان کاهش ذخیره سدها در تولید برق نیروگاه های برق آبی نیز کاهش خواهیم داشت که با توجه به رشد فزاینده مصرف برق، دردسر ساز خواهد بود و باید به فکر راه‌های جایگزین برای جبران آن باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از ارزان ترین و راحت ترین اقدامات در شرایط موجود، مدیریت مصرف برق است که از مشترکان انتظار می رود این مساله را در نظر داشته باشند و با صنعت برق کشور همکاری کنند.

خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

مطالب پیشنهادی