کارگران شهرداری سوسنگرد هشت ماه حقوق و بیمه طلبکارند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: جمعی از کارگران شهرداری سوسنگرد از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

تعدادی از کارگران شهرداری سوسنگرد در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند و گفتند: علاوه بر ۸ ماه حقوق معوقه، چندین ماه است مطالبات بیمه‌ای ما به تامین اجتماعی پرداخت نشده و ما به همراه خانواده‌هایمان در زمینه دریافت خدمات درمانی از بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی دچار مشکل شده‌ایم.

به گفته کارگران، علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق، مسئولان شهری پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

آن‌ها گفتند: در روزهای گذشته (۳۰فروردین ماه) برای تعیین تکلیف وضعیت مطالبات‌مان ناچار شدیم تجمع اعتراضی مقابل ساختمان استانداری خوزستان برگزار کنیم. پیش از این نیز چندین بار مقابل شهرداری سوسنگرد و فرمانداری شهرستان دشت آزادگان تجمع کرده‌ایم.

این کارگران که در بخش‌های خدمات و فضای سبز کار می‌کنند، در ادامه گفتند: کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! در حال حاضر که در ماه مبارک رمضان قرار داریم، نمی‌توانیم نیازهای ضروری خانواده‌هایمان را تامین کنیم، انتظار داشتیم شهرداری ملاحظه این ماه را بکند و حداقل بخشی از مطالباتمان را بپردازد.

طبق اظهارات این کارگران؛ یکی از منابع درآمدی شهرداری از راه دریافت ارزش افزوده است که این مبلغ ناچیز کفاف حقوق کارگران را هم نمی‌دهد از همین رو شهرداری ناچار است از درآمد عوارض اخذ شده‌ی شهری استفاده کند.

به گفته این کارگران؛ بخش دیگری از نگرانی آن‌ها گسترده شدن شیوع ویروس کرونا در شهر سوسنگرد است. آن‌ها در این‌باره گفتند: در این روزهای پرخطر، مسئولان شهری نسبت به رعایت اصول محافظتی کارگران شهرداری در برابر کرونا کم‌توجه هستند.

آن‌ها تاکید کردند: با شروع سال جدید انتظار داریم مسئولان موضوع معوقات مزدی کارگران شهرداری سوسنگرد را پیگیری کنند.

شهرداری سوسنگرد، کمبود نقدینگی و بدهی‌های شهرداری را دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران می‌داند و وعده داده است که به زودی بخشی از معوقات پرداخت می‌شود.

مطالب پیشنهادی