سهم ۸۷ درصدی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در اجرای تعهدات ایران به معاهده بین‌المللی پاریس در کاهش گازهای گلخانه‌ای

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس از برگزاری مراسم انعقاد سه قرارداد با شرکت‌های ایرانی برای ساخت تجهیزات جمع‌آوری گازهای همراه با نفت به ارزش بیش از ۱۴۲ میلیون یورو با حضور بیژن زنگنه خبر داد.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: محمود امین‌نژاد اظهار داشت: طرح جمع‌آوری و انتقال گازهای ارسالی به مشعل به عنوان خوراک بیدبلند خلیج فارس حدود ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز در این منطقه جمع آوری می‌شود، این روند طی قراردادی مشخص بین پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب منعقد شده و امید است طی چند سال آتی به بهره برداری کامل برسد.
وی تصریح کرد: در همین راستا با حضور وزیر محترم نفت در مراسمی در محل وزارت نفت، سه قرارداد برای تامین تجهیزات مورد نیاز این طرح با سه شرکت‌ ایرانی به امضاء می‌رسد.
مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، با بیان اینکه طرح بهسازی و احداث تاسیسات جمع آوری گازهای مشعل جهت تامین پایدار و افزایش خوراک مجتمع عظیم بیدبلند خلیج فارس، به عنوان بزرگ‌ترین هاب گازی غرب آسیا اجرا می‌شود، تاکید کرد: اجرای این پروژه به منظور تحقق گام اول اجرای معاهده بین‌المللی پاریس است که با اجرای این طرح تولید بیش از ۳۳ میلیون تن گاز گلخانه‌ای از مجموع ۳۸ میلیون تن تعهد شده در ایران کاهش خواهد یافت.

مطالب پیشنهادی