گروگانگیری‌ در بخشداری بندرامام خمینی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: صبح امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ فرد عصبی با ورود به ساختمان بخشداری بندرامام خمینی، مسئول امور اجتماعی این اداره را گروگان گرفت.

شاهدین به خبرنگار عصرجنوب می‌گویند فرد گروگانگیر خود را مالک یک قطعه زمین در منطقه ویژه بندری معرفی کرده که سالها پیش با رای دادگاه، مالکیت‌ او سلب شده است.

گفته‌ می‌شود فرد‌ گروگانگیر “حسن” نام داشته و پس از ورود به ساختمان بخشداری‌ خواستار‌ گفتگو با بخشدار بندرامام خمینی بوده است.

خسروی بخشدار بندرامام خمینی در این رابطه به خبرنگار عصرجنوب می‌گوید در زمان حادثه در ساختمان حضور نداشته و فرد گروگانگیر پس از آنکه خواستار صحبت با بخشدار شده و به او گفته می‌شود بخشدار در ساختمان حضور ندارد، یکی از کارکنان بخشداری‌ را با سلاح سرد به گروگان گرفته است.

این گروگانگیری ساعت‌ها به طول انجامیده و آنگونه که منابع عصرجنوب گزارش کرده‌اند، پس از حضور مامورین‌ کلانتری ۱۳‌ و نماینده دادستان و وساطت‌ برادر گروگانگیر، با رایزنی و مذاکره؛ کارمند بخشداری از دست “حسن” رها شده است.

خسروی با اشاره به‌ زمینه ناهنجاری‌ در شخص گروگانگیر به خبرنگار عصرجنوب می‌گوید، در سابقه‌ی فردی “حسن” آمده او پیشتر‌ اقدام به خودکشی کرده و در بیمارستان بستری‌ بوده است.

او همچنین تاکید می‌کند در جریان موضوع این فرد نبوده و در مدت زمانی که او بخشدار بندرامام خمینی است، هیچگاه این فرد برای‌ طرح موضوع به او مراجعه نکرده و پس از این اتفاق در جریان موضوعی قرار گرفته که هیچ ارتباطی به حوزه کاری بخشداری ندارد.

خسروی در ادامه گفتگوی خود با انتقاد از حراست شهرداری‌ بندرامام خمینی می‌گوید: بخشداری بندرامام خمینی فاقد ساختمان مستقل است و سالهاست در‌ ساختمانی که مدیریت آن به عهده شهرداری است ساکن است و اگر به‌جای سلاح‌ سرد، اسلحه گرم وارد می‌شد قطعا شاهد‌ اتفاقات بسیار تلخی بودیم.

فرد گروگانگیر پس از دستگیری توسط پلیس‌ و با دستور نماینده دادستان به بازداشتگاه منتقل شده‌ است.

مطالب پیشنهادی