معاون بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز: هپاتیت بیماری بومی خوزستان شده است

به گفته معاون بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز، هپاتیت نوع (A) به‌دلیل کیفیت پایین و نامطلوب آب در روستاهای حاشیه اهواز هر ساله پدید می آید و به نوعی این بیماری در استان بومی شده است.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: محمد علوی، متخصص بیماری‌های عفونی، در واکنش به شیوع هپاتیت نوع A در بخش اسماعیلیه کوت عبدالله گفته است: چنین مواردی از هپاتیت در این افراد، عموماً از طریق آب آلوده منتقل می‌شود و آن هم هپاتیت نوع A است که این نوع هپاتیت مرگ‌ومیر ندارد، زیرا هپاتیت از نوع خوش خیم است و افراد دچار این بیماری خوب می‌شوند. مثل اینکه واکسن زده باشند و در طول زمان آنتی‌بادی آنها بالا می‌رود و در طول عمر دیگر به هپاتیت مبتلا نخواهند شد.

او ادامه داده: از میان انواع هپاتیت های ،A.B.C بهترین هپاتیت، A است، چون مرگ، فرجام آن نیست. هر چند همه بیماری ها بد هستند و نمی‌توان بیماری بد و خوب را از هم جدا کرد.

به گفته ی علوی در مناطق روستایی وضعیت مطلوبی از نظر آب روستایی وجود ندارد و این چیز تازه‌ای نیست.

معاون بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز گفته این مشکل را هر ساله داشته ایم و هر ساله در مناطق روستایی هر جایی که استانداردهای آب آشامیدنی ما پایین بیاید و از کیفیت بالایی برخوردار نباشد و کلرزنی به اندازه کافی صورت نگرفته باشد و از همه مهمتر، آب منطقه با فاضلاب آغشته و مخلوط شده باشد، این احتمال وجود دارد که هپاتیت شایع شود، زیرا از قدیم وجود داشته است و بیماری هپاتیت نوع A، تبدیل به بیماری بومی استان خوزستان و بومی خیلی از استان های کشور شده است. در واقع آنچه شاخص مطلوبیت آب باشد، وجود ندارد که تبدیل به مشکل در آب آن منطقه می شود.

مطالب پیشنهادی