دو مرکز شیوع کرونای جهش یافته در لرستان قرنظینه شدند

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری لرستان گفت: به دلیل همجواری پلدختر با خوزستان دو روستای مشکوک به شیوع کرونای انگلیسی در این شهرستان قرنطینه شدند.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: علی سیف در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان پلدختر گفت: یک نفر از این روستا در نورآباد که از استان‌های جنوب آمده با شرکت در یک مراسم موجب انتقال ویروس شده و افرادی را مبتلا کرده که ۹ نفر آنها نوجوان هستند که تست آنها مثبت شده اما تاکنون نوع جدید بودن آن مشخص نشده است.

وی یادآور شد: خطر جدی بیخ گوش شهرستان پلدختر در همجواری با استان خوزستان است و هر لحظه باید منتظر ورود کرونای انگلیسی به این شهرستان بود که اگر انتشار پیدا کند در کمتر از ۴۸ ساعت بیمارستان آن از مبتلایان به این ویروس پر می‌شود، همچنان که ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌های خوزستان تکمیل است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری لرستان افزود:بنابر این باید به سرعت جلوی انتشار این ویروس را با جدیت گرفت و تنها راه جلوگیری از انتشار قطع ارتباط افراد آلوده با افراد سالم است و باید از ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان جلوگیری شود. جلوگیری از ورود خودروها به پلدختر و هدایت آنها به سمت آزاد راه پل زال برای پلیس راه شرایط بسیار سختی است اما باید پذیرفت برای انجام این کار نیاز به تهیه یک‌سری امکانات است.

سیف ادامه داد: دستگاه‌های شهرستان پلدختر تجهیزات مورد نیاز استقرار نیروها برای خودداری از ورود خودروهای غیر بومی به این شهرستان را صورت جلسه کنند تا با ابلاغ به مرکز استان تهیه و به محل منتقل شوند.

مطالب پیشنهادی