احتمال قرنطینه سراسری شادگان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست فرمانداری شادگان با بیان اینکه قرنطیه کلی شهرستان شادگان منوط به نتیجه اقدامات در حال انجام، است، گفت: در صورتی که همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشوند و اعمال این محدودیت‌ها برای مدیریت بیماری کافی نباشد، سراسر شادگان قرنطینه می‌شود.

امید صبری‌پور با اشاره به ادامه قرنطیه برخی مناطق پر خطر شادگان، اظهار کرد: به دلیل بروز بالای ابتلا به کرونا در شهر دارخوین و روستاهای سالمی و بوزی سیف این شهرستان، همچنان این مناطق در قرنطینه هستند.

وی با اشاره به بررسی وضعیت شادگان با حضور رئیس گروه واکنش سریع کووید – ۱۹ وزارت بهداشت، افزود: به منظور کنترل شرایط در شادگان تصمیمات خوبی اتخاذ شد. شادگان در حالت آماده‌باش قرار گرفته و همه مرخصی‌ها و ماموریت‌های مدیران لغو شده است.

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: همچنین مقرر شد که اعضای شورای تامین از ادارات و مراکز ارائه خدمات بازدید کنند و با استفاده از ظرفیت هیات‌ها و با استفاده از بلندگو نیز هشدارها به مردم داده شود.

صبری‌پور بیان کرد: فردا جمعه نیز جلسه‌ای با حضور شیوخ و بزرگان شادگان خواهیم داشت تا از برگزاری هر گونه تجمع و مراسم عروسی یا ترحیم جلوگیری کنند.

وی با اشاره به پایان تعطیلی سه روزه بازار شادگان، افزود: روزانه پنج اکیپ متشکل از ادارات ذی‌ربط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار و اماکن عمومی نظارت می‌کنند. ابتدا هشدارهای لازم در خصوص لزوم استفاده از ماسک توسط اصناف و عدم ارائه خدمت به مراجعه‌کنندگانی که از ماسک استفاده نکرده‌اند، داده خواهد شد و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازدیدهای نامحسوس این تیم‌ها منجر به پلمب این مراکز خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شادگان با هشدار نسبت به پلمب اماکنی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: در حال حاضر همه دفاتر پیشخوان شهرستان شادگان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند؛ هر چند این دفاتر به زودی با اخذ تعهد به چرخه خدمت باز می‌گردند اما این موضوع، نافی پلمب مجدد این اماکن نیست.

وی افزود: از فردا تذکرات لازم به بانک‌ها داده می‌شود و از روسای بانک‌ها تعهد اخذ خواهد شد و در صورتی که پرسنل یا مراجعه‌کننده به بانک دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، بانک به مراجع قضائی معرفی و پلمب خواهد شد.

صبری‌پور تصریح کرد: قرنطیه کلی شهرستان شادگان منوط به نتیجه اقدامات در حال انجام، است. در صورتی که همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشوند و اعمال این محدودیت‌ها برای مدیریت بیماری کافی نباشد، سراسر شادگان قرنطینه می‌شود.

مطالب پیشنهادی