۱ ماه اعتصاب کارکنان شهرداری کوت عبدالله

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: شهردار کوت عبداله با تائید خبر اعتصاب یکماهه کارکنان شهرداری، از مردم این شهر بابت انباشت زباله عذرخواهی کرد.

“آرش دُر” گفت: کارگران نظافت این شهرداری ۲۰ روز و کارگران اجراییات ۲۸ روز است که در اعتصاب به سر می‌برند و کار نمی‌کنند.

وی افزود: وضعیت نظافت شهر کوت عبداله خوب نیست اما در حال کار هستیم و با توجه به اعتصاب کارگران نظافت، اکنون زباله‌ها به وسیله لودر و کامیون با کمک بخشی از کارگران حمل، جمع آوری می‌شود

دُر اضافه کرد: از کارگرانی که سردسته این اعتصابات هستند و پیمانکار که به وظایفشان عمل نمی‌کنند، به مراجع قضایی شکایت کردیم. شورای تامین شهرستان کارون نیز در این زمینه تشکیل شده و تصمیم قاطعی برای تعیین تکلیف این مساله گرفته شده تا به کارگران متخلف رسیدگی و بقیه کارگران نیز به حق قانونی خود برسند.

شهردار کوت عبدالله ادامه داد: تعدادی از کارگران به اعتصاب عادت کرده و به دلیل اختلاف با پیمانکار، هر ماه ۱۵ تا ۲۰ روز دست از کار می‌کشند؛ پیمانکار نیز از این اقدام رضایت دارد و و برای گرفتن مطالباتش ما را زیر فشار قرار می‌دهد.

دُر افزود: شهرداری کوت عبداله یک هزار کارگر دارد که بسیاری از آنها به صورت غیرقانونی، توسط شورای اسلامی شهر و یا منتصبان آنها استخدام شده‌اند

مطالب پیشنهادی