نماینده دزفول ظلم استاندار به مردم خوزستان را عامدانه خواند/ محصولات کشاورزی به جای صادرات، دفن می شود

نماینده دزفول در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس ظلم استاندار به مردم خوزستان را عامدانه خواند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: احمد آوایی گفت:اقدامات عامدانه استاندار علیه مردم مظلوم دزفول جای هیچ توجیهی برای صحیح بودن خطاها باقی نگذاشته است. برای نمونه می‌توان از سوء تدبیر استاندار خوزستان درباره نزاع بر سر تابلوی ورودی شهرستان دزفول یاد کرد که موجب کشته شدن چند جوان بیگناه و غارت دانشگاه صنعتی جندی شاپور شد و فرهیختگان هر دو شهر این واقعه را نتیجه بی‌تفاوتی و بی‌تدبیری استاندار خوزستان در اجرای قانون و تامین امنیت می‌دانند.

او افزود: مشکلات خوزستان باید برای ما نمایندگان مردم از بالاترین اهمیت برخوردار باشد؛ زیرا خوزستان منبع مولد ثروت کشور است. در خوزستان که میلیون‌ها تن محصولات غذایی تولید می‌شود و می‌توانست مهمترین قطب صنایع غذایی در کشور بلکه در غرب آسیا باشد، به علت عدم سیاست‌گذاری کلان، مجبور است محصولاتش را با نازلترین قیمت به بازار عرضه کند و یا در مواقع مازاد تولید، آنها را دفن کند.

نماینده دزفول در ادامه تصریح کرد:بی‌تدبیری و تصمیم نابخردانه در خصوص این استان، انتقال آب خوزستان و برداشت بی‌رویه از سرچشمه‌های رودهای دز و کارون ممکن است مشکل کوتاه‌مدت تصمیم‌گیرندگان را حل کند، اما در درازت مدت منهدم کننده است. ما نمایندگان خوزستان وظیفه خود می‌دانیم که از هر کوششی در جهت جلوگیری از چنین خیانتی به نسل‌های آینده، دریغ نکرده و از رئیس سازمان محیط زیست به عنوان متولی حاکمیتی موضوع، جداً می‌خواهیم همراهی کند و مانع چنین اقدام غیرکارشناسی شود.

آوایی یادآور شد: علاوه بر اینها اعتبارات خوزستان در شأن این استان نیست و همه آنهایی هم که تخصیص داده می‌شود، تحقق نمی‌یابد. وضعیت راه‌های خوزستان به ویژه در مناطق روستایی غیر استاندارد است.

مطالب پیشنهادی