آمار بالای مبتلایان به آسم در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، میزان ابتلا به آسم در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها درصد بالاتری دارد.

دکتر حانیه راجی اظهار کرد: آلودگی هوا می‌تواند اثرات کوتاه‌مدت روی بیماران تنفسی و قلبی و عروقی داشته باشد اما در طولانی‌مدت برای افراد سالم نیز بیماری‌هایی مانند بیماری مزمن تنفسی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای ایجاد بیماری نیاز به تماس با آلودگی‌های هوا به صورت درازمدت وجود دارد و باید توجه داشت که خوزستان سال‌ها درگیر مسائل ریزگرد و آلودگی‌های صنعتی بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، میزان ابتلا به آسم در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها درصد بالاتری دارد.

راجی با اشاره به تأثیر آلودگی هوا در یک دوره زمانی در بستری افراد دارای بیماری زمینه‌ای در بیمارستان‌ها گفت: بیماران تنفسی در بازه زمانی یک تا دو هفته و بیماران قلبی در مدت دو تا چهار هفته بعد از آلودگی هوا، دچار مشکل می‌شوند و به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه افزود: طبق مطالعات انجام‌شده، در پی آلودگی‌ها شاهد افزایش مراجعات بیماران تنفسی و برخی دیگر از بیماران به بیمارستان‌ها هستیم.

مطالب پیشنهادی