تخلف مدیران نیروگاه رامین وآلودگی هوای اهواز

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان استفاده نیروگاه رامین اهواز از سوخت مازوت را تخلف مسئولان نیروگاه رامین دانست و از طرح شکایت علیه مدیران این نیروگاه خبر داد.

محمدجواد اشرفی می گوید اخیراً نیروگاه رامین موضوع خاص اهواز شده است؛ استفاده از مازوت در نیروگاه‌های کشور مطرح است و این مساله، تخلفی است که توسط مسئولان نیروگاه رامین انجام می‌شود.

وی ادامه می دهد: به هیچ وجه مجوز استفاده از مازوت را صادر نمی‌کنیم و سوخت مازوت بسیار ناسالم و غیراستاندارد است و قطعاً از طریق مراجع ذی‌ربط موضوع استفاده از مازوت در نیروگاه رامین را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با ارائه جزئیات بیشتری از این تخلف می گوید در خوزستان شش نیروگاه وجود دارد که از این تعداد، تنها نیروگاه رامین از سوخت مازوت استفاده می‌کند.

وی تاکید دارد با پیگیری‌های انجام‌شده، اجازه استفاده گسترده از مازوت در این نیروگاه داده نشده و تنها یک واحد نیروگاه رامین آن هم در دی‌ماه امسال که دستور استفاده از مازوت توسط وزارت نیرو و وزارت نفت داده شد، از مازوت استفاده کرده است.

پیشتر تصویاری از ایجاد آلودگی هوای اهواز درپی مازوت سوز شدن نیروگاه رامین در عصرجنوب منتشر شده بود که نگرانی های شهروندان و فعالین محیط زیست را برانگیخته بود.

هوای اهواز طی روزهای گذشته در مرز خطرناک قرار گرفته است.

مطالب پیشنهادی