مداح و برگزار کنندگان مراسم یادبود کدخدا در دزفول به دادسرا فراخوانده شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس مرکز بهداشت دزفول از احضار مداح و دونفر از برگزار کنندگان مراسم یادبود یک کدخدا در دزفول خبر داد.

رضا پورآیین گفته این افراد به دستور دادستان شهر دزفول فراخوانده شده اند.

به گفته ی رئیس مرکز بهداشت دزفول، در صورتی که این افراد به دادستانی مراجعه نکنند، حکم جلب برای آن‌ها صادر می شود.

او تاکید کرده مداحان باید بدانند اگر در مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی شرکت کنند، اجازه فعالیت نخواهند داشت و درصورت برگزاری مراسم با آن‌ها برخورد می‌شود.

به کفته ی پورآیین،در شرایط زرد کرونایی، فقط مجوز برگزاری مراسم ۳۰ نفره در فضای باز، به مدت حداکثر ۲ ساعت و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و  فاصله اجتماعی با حضور بازرسان بهداشتی صادر می‌شود در غیر این صورت تخلف محسوب و با بانیان چنین مراسمی برخورد خواهد شد.

پیشتر پوریا پورمند خبرنگار ساکن دزفول درپی انتقاد از مماشات دادستان و پلیس دزفول با برگزار کنندگان با دستور دادستان به پلیس فتا و فرمانداری احضار شده بود.

جمعه گذشته مراسم یادبود یک کدخدا که چندماه پیش فوت شده بود با حضور بیش از سه هزار نفر در دزفول برگزار شد که واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی به همراه داشت.

در پی انتقادات از برگزاری این مراسم، معاون فرماندار دزفول گفته بود به دلیل جمعیت بالا امکان برخورد وجود نداشته است و مرکز بهداشت دزفول افرادی که از ماسک استفاده کرده بودند را کمتر از ۳۰درصد اعلام کرده بود.

مطالب پیشنهادی