ضعف مدیریتی در سیمان خوزستان کار دست کارگران و سهامداران داد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: ساعات اولیه شامگاه چهارشنبه  سوم دیماه ۹۹ گروهی از کارکنان شرکت سیمان خوزستان با تجمع مقابل فرمانداری هفتکل خواستار رسیدگی به مشکل قطع گاز و توقف ناگهانی فعالیت این کارخانه سیمانی‌ شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان در در رابطه با علت قطع گاز این کارخانه و کارخانه‌های مشابه می‌گوید: از مهرماه به کارخانه سیمان خوزستان در خصوص قطعی گاز در زمستان اطلاع داده بودیم و پیشنهاد کردیم اگر بناست در این کارخانه اورهال یا تعمیراتی انجام گیرد، در این بازه‌ زمانی برنامه ریزی صورت گیرد.

او می‌گوید این موضوع سراسری و‌ با دستور شورای عالی امنیت ملی و به منظور جلوگیری از افت فشار مشترکین خانگی برنامه ریزی شده است.

ابول‌پور تاکید کرده، در چنین شرایطی کارخانه باید از سوخت مازوت استفاده کند و طبق دستور وزیر، قیمت مازوت با نصف بهای واقعی یعنی همان قیمت گاز به کارخانه‌ها عرضه خواهد شد.

همچنین نجفی رییس پخش فراورده های نفتی خوزستان در این باره گفته: مشکلی در خصوص‌ ارسال مازوت به کارخانه سیمان نداریم و در صورت درخواست با قیمت پایین در اختیار کارخانه های سیمانی قرار داده خواهد شد.

البته محمد حاج نایب‌ مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان در آذرماه سال جاری با اعلام اطلاع از قطع گاز در دیماه‌ گفته بود این شرکت امکان ذخیره ۱۱ میلیون مترمکعب مازوت را دارد و میزان مصرف کارخانه سیمان خوزستان باتوجه به ظرفیت تولید فعلی، روزانه ۹۵۰ هزار لیتر از این فرآورده نفتی است.

حاج نائب‌ ضمن اطلاع از موضوع قطع گاز گویا توان تامین مازوت در زمان مناسب برای استمرار تولید در کارخانه را نداشته و حالا علاوه بر آسیب به سهامداران، کارگران‌ و ذینفعان‌ کارخانه، زمینه‌ی یک تجمع دیگر مقابل فرمانداری هفتکل‌ را فراهم آورده است.

حال باید منتظر واکنش سهامداران عمده این کارخانه‌ی سیمانی نسبت به ناتوانی مدیرعامل این شرکت در برنامه ریزی مناسب و تضمین سرمایه آنها بود.

مطالب پیشنهادی