اختلاف بر سر مالکیت زمین علت تیراندازی ها به پروژه پالایشگاه ابوالفارس

منابع محلی اختلاف بر سر مالکیت زمین پالایشگاه را علت تیراندازی های اخیر به پروژه پتروپالایش ابوالفارس عنوان می کنند.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش خبرنگار شبکه خبری عصرجنوب از رامهرمز؛ درپی تیراندازی های اخیر به پروژه پتروپالایش ابوالفارس، سرمایه گذار پروژه را تعطیل کرده و اعلام کرده است تا تامین کامل امنیت از سوی شورای تامین این شهرستان، به پروژه باز نخواهند گشت.

یک عضو هیات مدیره این پروژه که تمایل به ذکر نام خود نداشته به یک رسانه محلی گفته گویا تیراندازی به یک کارگاه صنعتی برای مسئولین رامهرمز امری عادی است زیرا اگر عادی نبود باید شاهد حرکتی می‌بودیم.

او ادامه داده حجم سرمایه گذاری ما حدود ۱ میلیارد دلار است و ظرفیت اشتغال ۳۵۰۰نفری خواهد داشت که اهمیت کار را نشان می‌دهد. هم اکنون میبایست بیش از ۳۰۰ نفر در پروژه مشغول به کار می‌شدند که متاسفانه کار بخاطر مسائل امنیتی تعطیل شده است.

این عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری پروژه پتروپالایشگاه ابولفارس با گلایه از وضعیت امنیتی این منطقه، فرماندار را مسئول تامین امنیت دانسته که برای یک پروژه حدود یک میلیارد دلاری میبایست تامین امنیت می‌کرده به گفته ی او از پس آن بر نیامده است.

او ابراز نگرانی کرده که اگر در تیراندازی ها به کسی آسیب وارد می شد چه کسی پاسخگو بود؟

عضو هیات مدیره پالایشگاه تاکید کرده  تا زمانی که امنیت برقرار نشود نمی توان به پروژه برگشت. اگر امنیت تامین شود ما برمی‌گردیم در غیر این صورت ادامه دادن پروژه‌ای که امنیت جانی افراد و اصل سرمایه شرکت را هدف قرار دهد عقلانی نخواهد بود.

به گزارش شبکه خبری عصرجنوب، برخی افراد محلی می گویند زمین هایی که برای احداث پالایشگاه در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته، متعلق به آنهاست.

مسئولین این شهر می گویند زمین ها طبق استعلام‌های صورت گرفته متعلق به منابع طبیعی است.

محلی های منطقه زمین ها را متعلق به خود می دانند که سالها در آن کشت انجام داده اند.

قنبری سرپرست فرمانداری رامهرمز در این رابطه گفته تا کنون کسی دستگیر نشده اما اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی عوامل این حادثه آغاز شده است.

طی یکماه گذشته دستکم دو مورد تیراندازی با سلاح جنگی از سوی افراد ناشناس به پروژه پتروپالایش ابوالفارس رامهرمز در شمال شرق استان خوزستان انجام شده است.

این پروژه با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز و تولید فرآورده‌های پالایشگاهی با استاندارد یورو۵ و محصولات پتروشیمی با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس کلنگ زنی شده است.

در بخش ابوالفارس رامهرمز حدود ۱۷۰ حلقه چاه نفت وجود دارد و پیش‌تر‌ نماینده این منطقه در مجلس گفته بود: “۹۰درصد مردم ابوالفارس تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بهزیستی هستند و این بخش حتی فاقد یک شهرداری است.

محمدیان‌ گفته بود: “روزانه هزاران مترمکعب ازآب رودخانه ابوالفارس که مخصوص کشاورزی است را بدون حتی پرداخت یک ریال برای تاسیسات عظیم نفتی نوران و شمیلان و چاه های نفت رایگان برداشت می‌کند؛اما متاسفانه هیچ کشاورزی حق برداشت از آب کشاورزی را ندارد.”

مطالب پیشنهادی