نگرانی از‌ غیربهداشتی بودن آب‌ آشامیدنی روستاهای‌ خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با ابراز نگرانی از وضعیت آب شرب‌ روستاهای خوزستان اعلام کرد از شرکت آبفا به مراجع قضایی‌ شکایت کرده است.

مهران احمدی بلوطکی با ابراز گلایه شدید از عملکرد شرکت آبفا در رسیدگی به مشکلات شبکه توزیع آب روستایی گفته در حال حاضر تاسیسات روستایی اوضاع خوبی ندارند و خرابی دستگاههای کلرزنی و نبود ماده ضدعفونی کننده(پرکلرین) در تاسیسات بیداد می‌کند.

او که همزمان دبیر شورای سلامت کلانشهر اهواز هم هست، کلر صفر در شبکه توزیعی، کمبود پرکلرین در تاسیساتها، شکستگی های لوله آبرسانی در شبکه توزیع، افت فشار و قطعی مکرر، کدورت بالاتر از حد استاندارد، فرسودگی و قدیمی بودن تاسیساتها و خطوط آبرسانی را از ا۱لی ترین مشکلات اعلام کرده است.

بلوطکی معتقد است دسترسی مردم به آب سالم و بهداشتی از ضروریات است و عدم تامین آب بهداشتی و سالم برای مردم روستایی را یک ظلم بزرگ در حق این مردم می‌داند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرده: حفظ کلر باقیمانده در رنج مناسب در شبکه آب توزیعی از ضروریات است و نبود کلر در تاسیساتها و عدم کلرزنی آب و عدم پایدار بودن کلر باقیمانده  در آب امری ناپذیرفتنی است.

وی خطاب به مسوولین و متولیان امر گفته: حتما باید بحران و طغیان بیماریها رخ دهند تا چاره اندیشی صورت پذیرد.

مهران احمدی بلوطکی ادامه داده: راههای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹، شستشوی مرتب دستها است و یقیناً در دسترس بودن آب سالم برای مردم امری ضروری و انکار ناپذیر است.

وی تاکید کرده که نمی توانیم به سادگی از کنار آبی گذر کنیم که هنوز فاقد کلر و پرکلرین است.

او با تاکید‌ بر اینکه مراکز بهداشت به عنوان ناظر و حافظ سلامت شهروندان، کوتاهی متولیان امر در جهت تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم را نمی‌پذیرد،گفته: اخطار نهایی به شرکت آبفا شهرستان داده شد و ما تمام تلاش خود را در چند ماه گذشته انجام دادیم، از تمام ظرفیت‌های بین بخشی، تذکرات شفاهی و کتبی، توصیه‌های دوستانه و مشفقانه و طرح در شورای سلامت شهرستان برای حل معظل کمک گرفته شد ولی ظاهراً در آبفای اهواز کسی جوابگوی اوضاع نابسامان آب روستایی نبود. با توجه به گستردگی حوزه روستایی در غرب اهواز، نگرانی‌های بهداشتی ما و به نتیجه نرسیدن تعاملات چند ماه گذشته، پرونده شکایت مرکز بهداشت غرب اهواز از شرکت آبفا امروز شنبه مورخ ۲۹ آذرماه در مراجع قضایی ثبت شد تا نتیجه مطلوب که آن هم دسترسی روستاییان به آب آشامیدنی سالم است، حاصل شود.

مطالب پیشنهادی