اعتراض کارگران ۳ شهرداری خوزستان نسبت به عدم دریافت چندماهه حقوق

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: هفته جاری، چندین تجمع از سوی کارگران شهرداری در شهرهای مختلف خوزستان برگزار شد.

کارگرانی که در شرایط سخت اقتصادی می گویند معیشتشان با شکل جدی مواجه شده و تنها راه برای آنها، دست از کار کشیدن و برگزاری تجمعات مقابل ساختمان های دولتی است.

کارگران شهرداری خرمشهر یکی از این گروه کارگران معترض اند؛ آنها می‌گویند: علاوه بر دستمزد پرداخت نشده، مزایای مزدی معوق نیز داریم و همچنین نگران حق بیمه‌هایی هستیم که به موقع به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی‌شود. در این صورت، ما در برخی ماه‌های سال دریافت خدمات درمانی و تمدید دفترچه‌های خود با مشکل مواجه می‌شویم. آنها با برگزاری تجمع اعتراض خود را به فرماندار و شهردار این شهر رساندند و تا آخرین روز هفته اما مشکلشان همچنان پابرجاست.

گروه دیگر کارگران معترض شهرداری شهر حسینیه اندکه امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه با برگزاری تجمع خواستار دریافت حقوق ۹ ماهه خود شدند.

البته شهردار این شهر می گوید خودش هم ۱۱ ماه است حقوق دریافت نکرده و دخل و خرج شهرداری این شهر به هم نمی خورد و نیازمند حمایت های دولتی ست.

در امیدیه، شهر نفت و گاز خوزستان نیز تجمعات مشابه ای در روز چهارشنبه شکل گرفت؛ تجمع نسبت به عدم دریافت ۸ ماهه  حقوق و مزایای شغلی؛ شهرداری این شهر طلب ۴۰۰ میلیارد ریالی از شرکت نفت و گاز آغاجری دارد.

تجمعات کارگران شهرداری مدتهاست در شهرهای مختلف خوزستان برگزار می شود و با پرداخت علی الحساب و یا شیوه های دیگر به سر کارهای خود بازگردانده می شوند، اما این مشکل گویا ریشه ای سخت دوتنده و اگر حل نشود به معضلی دیگر بر معضلات خوزستان تبدیل خواهد شد.

مطالب پیشنهادی