نساجی مازندران _ نفت مسجدسلیمان؛ نیاز مسجدسلیمانی‌ها به یک مهاجم تمام‌کننده

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: تحلیل دیدار نفت مسجدسلیمان مقابل نساجی پی ها در هفته ی چهارم لیگ برتر فوتبال ایران

رسول عیودی
مربی و کارشناس فوتبال

در نیمه اول، تیم نفت با سیستم ۴۳۳ بازی را شروع کرد و در جریان نیمه اول نسبتاً شاهد بازی متعادلی از جانب دو تیم بودیم و تا حدودی نسبت گردش توپ بیشتر در اختیار تیم نفت مسجدسلیمان بود که فرصت‌های نصفه و نیمه‌ای بر روی دروازه نساجی ایجاد کرد.
در فاز دفاعی تیم، با دوندگی و تراکم بالا مانع ایجاد موقعیت خطرناکی از جانب تیم نساجی شدند، سمت راست تیم نفت مسجدسلیمان در نیمه اول از تحرک نسبتاً خوبی برخوردار بود و طراحی حمله این تیم هم از همین جناح شکل گرفت، در نهایت نیمه اول با تساوی به پایان رسید و دو تیم بدون ردوبدل کردن گل به رختکن رفتند.
در نیمه دوم، سرعت بازی از جانب نفت بیشتر شد و حضور بیشتری در نیمه نساجی داشتند که در دقیقه ۴۷ نفوذ و ضربه خوب بلبلی راهی به دروازه نساجی نبرد.
در ادامه فشار نفت در دقیقه ۶۰ توپ پس از رفت‌وبرگشت به بلبلی رسید که این بازیکن از فرصت استفاده کرد و گل اول نفت مسجدسلیمان را به ثمر رساند، اما پرچم کمک‌داور حکایت از قرار گرفتن بلبلی در خط آفساید داشت و گل نفت مردود اعلام شد.
پس‌ازاین گل، تیم نساجی تا حدودی به خود آمد و خود را به نزدیکی محوطه جریمه نفت رساند و در دقیقه ۶۳ صاحب ضربه ایستگاهی نزدیک خط جریمه شد که توسط شیری کاپیتان نساجی به‌صورت خطرناکی روانه دروازه نفت شد ولی احمد گوهری با عملکردی خوب توپ را مهار کرد.
در ادامه تیم نفت با آوردن بهزادی، کریمی و محمدمهدی احمدی تحرک بیشتری به خط هافبک و حمله خود داد و سعی در آوردن فشار بیشتر و زدن گل برتری داشتند که در دقیقه ۷۹ صاحب یک ضربه ایستگاهی در نزدیکی خط جریمه نساجی شدند. این کاشته توسط بوعذار به‌صورت خطرناکی ارسال شد و با بدشانسی تیم نفت از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.
در این دقایق که تیم نفت حملات همه‌جانبه‌ای انجام می‌داد، تیم نساجی از فضای بوجود آمده نهایت استفاده را کرد و با انجام ضد حمله، خود را به محوطه جریمه حریف رساند که مدافع نفت مرتکب خطا بر روی مهاجم نساجی شد و داور پنالتی اعلام کرد که شیری کاپیتان نساجی توانست گل برتری نساجی را به ثمر برساند.
در دقایق پایانی، تیم نفت حملات بیشتری بر روی دروازه نساجی ترتیب داد ولی تراکم بالای بازیکنان نساجی و دفع توپ‌های بلند ارسالی مانع از رسیدن نفت به گل مساوی گردید و بازی با نتیجه ۱_۰ به پایان رسید.
تیم نفت از لحاظ دوندگی و توانایی بدنی در سطح مطلوبی می‌باشد و توپ‌ها به‌خوبی به خط حمله رسانده می‌شود، اما نقطه‌ضعف مشهود تیم، نبود تمام‌کننده زهردار در خط حمله می‌باشد که امید است کادر فنی به فکر ترمیم این نقطه‌ضعف باشند.

 

مطالب پیشنهادی