صنعت نفت آبادان _ ذوب آهن اصفهان؛ رونمایی از بازیکنان جوان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: تحلیل یازی صنعت نفت آبادان در هفته چارم لیگ برتر

رسول عیودی
مربی و کارشناس فوتبال

در این بازی پورموسوی مربی کار بلد تیم نفت آبادان با ترکیب و سیستمی متفاوت نسبت به بازی قبل بازی را شروع کرد و از سیستم ۴۴۲ لوزی استفاده نمود، به نظر می رسید اتخاذ این سیستم با توجه به آنالیز کادر فنی از تیم ذوب آهن بوده و سعی داشتند با تراکم بالا در مرکز زمین نبض میدان را از تیم ذوب آهن گرفته و با کارهای ترکیبی و پاس های کوتاه، شریعت زاده و حسن بیت سعید را در عمق صاحب توپ کنند که در نیمه اول توانستند عملکرد مطلوبی داشته باشند و موقعیت های خطرناکی بر روی دروازه ذوب آهن بوجود آوردند.

از نکات قابل توجه در نیمه اول و کل بازی هماهنگی خط دفاعی صنعت نفت و نبردهای تن به تن مدافعان وسط محمد طیبی و اهل شاخه و همچنین تحرک و دوندگی بسیار خوب خط میانی و مخصوصا زواری جوان بود که پس از تصاحب توپ اقدام به انجام کارهای ترکیبی با طالب ریکانی خوش تکنیک و دیگر بازیکن ها می کرد، بازی خوب و چشم نوازی از خود به نمایش گذاشتند.

بازیکن های صنعت نفت در چندین موقعیت اقدام به شوت از بیرون از محوطه جریمه نمودند که ظاهرا یکی از تاکتیک های کادر فنی در این بازی بود که جا دارد این روند شوت زنی در ادامه بازی ها در دستور کار باشد و از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء داده شود تا راهگشای گلزنی در نبردهای سخت و سنگین آینده باشد.
در دقیقه ۴۲ یکی از کارهای ترکیبی در مرکز زمین در موقعیتی خوب به احمد شریعت زاده مهاجم جوان و آینده دار صنعت رسید و این بازیکن با حرکتی تکنیکی گل زیبایی به ثمر رساند اما سوت داور به صدا در آمد و خطای هند شریعت زاده را اعلام کرد و گل زیبای این بازیکن مردود اعلام شد.
در ادامه، تلاش دو تیم در گلزنی بی ثمر ماند و نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل به رختکن رفتند

در نیمه دوم، با ورود خالقی فر و زبیدی سیستم تیم صنعت به ۴۳۳ تغییر کرد و حرکت از کناره ها نیز به دستور کار کادر فنی صنعت نفت، اضافه شد.
در نیمه دوم، تیم ذوب آهن به خود آمد و بازی پایاپای را در برابر صنعت نفت به نمایش در آورد و سعی کرد موقعیت های خطرناکی بر روی دروازه میزبان خود بوجود آورد که در دقیقه ۷۹ واکنش خوب فلاح زاده مانع از گلزنی تیم ذوب آهن شد و خطر از بیخ گوش صنعت نفت گذشت.
در جواب این موقعیت خطرناک، تیم صنعت نفت یورش همه جانبه بر روی دروازه ذوب آهن انجام داد که در یک کار ترکیبی زیبا که از سمت چپ نفت شروع شد و به طالب ریکانی رسید، کاپیتان خوش تکنیک و آماده ی این روزهای صنعت نفت با نفوذ به محوطه جریمه ذوب آهن و دریبلی زیبا در شرف زدن گل بود که مدافع ذوب آهن بر روی این بازیکن مرتکب خطا شد و داور سوت خود را برای اعلام پنالتی به صدا در آورد و طالب ریکانی در دقیقه ۸۶ با فریب شهاب گردان دروازه بان تیم ذوب آهن به زیبایی گل اول بازی را به ثمر رساند.

در ادامه، زواری هافبک وسط جوان و خوش آتیه صنعت نفت که مدام با دوندگی و تلاش خود مانع شکل گیری حملات تیم ذوب آهن شده بود مرتکب خطا شد و کارت دوم را از داور دریافت کرد و از بازی اخراج شد تا صنعت نفت دقایق آخر را ده نفره به بازی ادامه دهد.

طلایی پوشان آبادان، با تمرکز بالا و پوشش مناسب، مانع به ثمر رسیدن حملات خطرناک و نفسگیر تیم ذوب آهن شدند تا بازی با همان نتیجه ۱_۰ و برد ارزشمند تیم صنعت نفت به پایان برسد و همه فوتبال دوستان خوزستانی را به آینده درخشان تیم صنعت نفت امیدوار کنند.
از نکات حائز اهمیت این بازی کیفیت بالای خط دفاعی و خط میانی تیم صنعت نفت و رونمایی از بازیکن های جوان، با کیفیت و با انگیزه همانند زواری، شریعت زاده، غبیشاوی و دیگر بازیکن ها بوده که کادر فنی به خوبی توانستند از قابلیت های این بازیکن ها در مسیر اهداف تیمی بهره ببرند.

 

مطالب پیشنهادی