کشف تابوت تاریخی در شهرستان رامشیر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست پژوهشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از کشف یک تابوت مربوط به دوره اشکانی طی حفاری به سرپرستی وی درمحوطه تل رضوان شهرستان رامشیر خبرداد.

سرپرست پژوهشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این مطلب گفت: محوطه تل رضوان در بین مزارع کشاورزی واقع گردیده ونزدیک به ۲۵۰ هکتار می‌باشد که قدمت آن مربوط به دوره اشکانی و احتمالاً هخامنشی بر می‌گردد.

وی افزود: در طول حضور هئیت در منطقه و بررسی‌های سطحی و همچنین در اثربارندگی‌ها شاهد وجود آثار ارزشمند در محوطه باستانی تل رضوان بودیم که نمونه آن یک تابوت اسکلت انسان می‌باشد.

سید محسن حسینی افزود: این تابوت بر اثر جاری شدن سیل بارانی در قسمتی از تپه کشف گردیده است که هئیت حفاری با هماهنگی پژوهشکده باستان شناسی جهت نجات بخشی تابوت سفالی اقدام به حفاری در محل کشف تابوت نموده است.

سرپرست پژوهشی در پایان گفت: پس از عملیات نجات بخشی و اقدامات مرمتی، این تابوت در فرمانداری شهرستان رامشیر نگهداری می‌شود. همچنین قسمت‌های اعظم محوطه به منظور مشخص نمودن حریم محوطه گمانه زنی شده وطی هفته‌های آینده کار تعیین حریم وکاوش به پایان خواهدرسید.

مطالب پیشنهادی