استاندار خوزستان: کارخانه قند در حریم چغازنبیل احداث نمی‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:استاندار خوزستان با بیان اینکه قانون ملاک احداث کارخانه قند جدید در شهرستان شوش است، گفت: کارخانه قند در حریم درجه یک اثر جهانی چغازنبیل احداث نخواهد شد.

غلامرضا شریعتی در رابطه با برخی اخبار منتشر شده مبنی بر صدور مجوز ساخت کارخانه قند در حریم چغازنبیل افزود: برای روشن شدن ابهام از کارشناسان مربوطه درخواست شده تا بار دیگر با بررسی دقیق مشخص کنند کارخانه قند در حریم درجه یک چغازنبیل قرار گرفته است یا خیر.
وی افزود: اگر این کارخانه در حریم درجه یک چغازنبیل باشد احداث آن ممکن نیست اما اگر در حریم درجه ۲ باشد می توان آن را اجرا کرد.
شریعتی با تاکید بر اینکه همه از جمله میراث فرهنگی و پایگاه چغازنبیل باید مطابق با قانون عمل کنند، گفت: مشابهی در خوزستان وجود داشته که به قانون تمکین شده است.
به گزارش ایرنا اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که فردی در آن ادعا می‌کند خشت‌های قدیمی سایت چغازنبیل با دستگاهی درحال خاک شدن هستند حال آنکه طبق گفته مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه این موضوع کذب است.
معبد زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ثبت جهانی ایران در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شوش و ۲۰ کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.
این سازه در سال ۱۹۷۹ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.
محوطه باستانی هفت‌تپه در بخش جنوب شرقی شهرستان شوش و در فاصله ۱۵ کیلومتری آن واقع شده است.

مطالب پیشنهادی