جوابیه آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: در پی انتشار خبری در پایگاه خبری عصر جنوب تحت عنوان “خودکشی های سریالی دانش آموزان رامهرمز” آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز جوابیه ای منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز در این جوابیه آمده است:

اخیرا نوجوان ۱۵ ساله ای که در یکی از دبیرستان های دوره اول متوسطه شهرستان رامهرمز مشغول تحصیل بوده است اقدام به خودکشی کرده است که متاسفانه منجر به فوت این دانش آموز شد.

شایان ذکر است که اقدام به این عمل ناگوار خارج از فضا و زمان آموزشی(در منازل شخصی) صورت پذیرفته است.

بر اساس بررسی های به عمل آمده و طبق اظهارات تاییده شده مدیران آموزشگاه های مربوطه دانش آموران مذکور در بستر شاد حضور داشته اند و مشکلی از لحاظ دسترسی به شاد و آموزش وجود نداشته است

با دستور رئیس شورای تامین شهرستان رامهرمز یک تیم کارشناسی متشکل از نیروی انتظامی، اورژانس اجتماعی، بهزیستی، فرمانداری و آموزش و پرورش تشکیل شد تا زوایای مختلف این اتفاق را بررسی کنند و اقدامات مداخله ای لازم را برنامه ریزی کنند. گفتنی است در این تیم نمایندگانی از آموزش و پرورش خوزستان نیز حضور پیدا کردند تا از نزدیک در روند بررسی علل این اتفاق مشارکت ‌کنند.

لازم به یادآوریست که در این خصوص کارگروه تخصصی مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اقدامات زیر را در دستور کار خود قرار داده است:

۱. اجرای طرح جامع غربالگری دانش آموزان دختر متوسطه اول شهرستان رامهرمز از طریق برگزاری آزمون سنجش سلامت عمومی(GHQ).

۲.آموزش مهارت های تاب آوری و خودکنترلی به دانش آموزان آسیب پذیر و در معرض خطر توسط مشاوران با تجربه آموزش و پرورش استان.

۳.اجرای طرح جامع مشاوره ای همدلی در شهرستان رامهرمز: برقراری تماس های مشاوره ای با خانواده های دانش آموزان در معرض خطر و آسیب پذیر و اجرای آموزش های مداخله ای و ارجاع دانش آموزان نیاز به مراقبت های تخصصی به مراکز مشاوره.

۴. برگزاری دوره های تخصصی برای مشاوران شهرستان جهت آماده کردن نیروی های تخصصی برای اجرای مراحل بعدی طرح های مداخله ای.

مطالب پیشنهادی