کارگران اخراجی هفت‌تپه با دادن تعهد، بازگشت به کار می‌شوند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به دغدغه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه درخصوص اخراج ۱۵ کارگر این شرکت گفت: این کارگران می‌توانند از فردا با دادن تعهد مانند سایر کارگران به شرکت مراجعه کنند و مشغول کار شوند.

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد روز یکشنبه با حضور در جمع کارگران هفت تپه در مقابل این شرکت افزود: مدل مطالبه‌گری نباید به گونه‌ای باشد که دشمن از آن سوء استفاده کند.
وی با بیان اینکه دشمن از رفع نشدن چالش‌های هفت تپه خوشحال است، ادامه داد: همواره آماده شنیدن مطالبات کارگران و پیگیری برای رفع آنها هستیم.
امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه خلع ید مالک هفت تپه از این شرکت قطعی است ولی باید چرخه قانونی آن طی شود، گفت: مدیرعامل جدید توسط دادستان کل کشور معرفی شده که با وی همکاری نشد؛ اگر قرار است مشکلات حل شوند باید همکاری لازم بین کارگران و مدیر جدید صورت گیرد.
وی با بیان اینکه مشکلات هفت تپه تا حدی رفع شده‌اند و حقوق کارگران با سرمایه مدیرعامل قبل پرداخت می‌شود، افزود: کارگران باید در فصل برداشت مشغول به کار شوند چراکه شرکت‌های نیشکر شروع به برداشت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهارداشت: اگر محصول هفت تپه زمین بماند کیفیت نخواهد داشت و در شرایط سخت تحریم مشکلات شرکت بیشتر می‌شوند.
وی افزود: رئیس قوه قضاییه از سال گذشته حدود یکهزار کارخانه تعطیل یا نیمه تعطیل را در سطح کشور شناسایی کرده تا طبق دستور مقام معظم رهبری نسبت به رفع موانع تولید آنها اقدام شود.

حجت الاسلام موسوی فرد بیان کرد: اگر هفت تپه رونق یابد کشور رونق می‌یابد البته کارگران در اولویت هستند و باید به مطالبات آنها نیز پرداخته شود.
وی با اشاره به دستاوردهای نظام افزود: همواره عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری موفقیت های زیادی به همراه داشته است که می‌توان به کسب رتبه نخست منطقه در حوزه دفاعی و رتبه‌های بالای علمی اشاره کرد.
امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه باید قبل از محاکمه جوانان هفت تپه، افراد نالایقی که موجب این مشکلات شده‌اند را محاکمه کرد، اظهارداشت: مطالبه کارگران به دستگاه قضایی و مقام معظم رهبری منتقل می‌شود ولی کارگران نیز باید به یک نفر اعتماد کنند و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
وی بر ضرورت پیگیری مطالبات از طریق قانون تاکید کرد و گفت: اگر تولید داخلی تقویت شود هم ارزش پول ملی بالا می‌رود و هم آمار زندانی‌ها، طلاق و دیگر جرائم کاهش می یابد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: خط قرمز ما این است که کلام مقام معظم رهبری باید در خط مقدم قرار گیرد.

کارگران شرکت هفت تپه در روزهای اخیر اعتراضاتی نسبت به اخراج ۱۵ کارگر این شرکت داشته‌اند.

مطالب پیشنهادی