کارگران دروازه‌های منطقه آزاد اروند خواستار پرداخت مطالبات خود شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:بیش از ۵۰ نفر از کارگران دروازه‌های گمرک منطقه آزاد اروند روز شنبه با تجمع روبه‌روی ساختمان مرکزی منطقه آزاد اروند خواستار پرداخت حقوق معوقه و مطالبات خود شدند.

کارگران دروازه‌های گمرک منطقه آزاد اروند به “پرداخت نشدن سه ماه حقوق و مطالبات،  پایین بودن حقوق و مزایای، پرداخت نشدن به موقع حقوق و تعهدات مالی و رسیدگی نکردن به وضعیت شغلی کارگران توسط مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند” اعتراض دارند.

تجمع کنندگان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفتند: سه ماه از آخرین حقوقی که به ما پرداخت شده گذشته است این درحالیست که با وجود تورم فعلی اداره کردن زندگی بدون حقوق امکان‌پذیر نیست.

آنها افزودند: البته اعتراض کلی ما مربوط به کاهش مزایا و مطالباتی مانند بدی حق بدی آب و هوا و سایر مطالبات است زیرا در چند ماه گذشته این مطالبات با کاهش بالایی روبه رو شده است.

کارگران دروازه‌های گمرک منطقه آزاد اروند گفتند: خارج سازی وضعیت شغلی از زیر نظر پیمانکار و عقد قرارداد جدید زیر نظر سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد اروند و رسیدگی مسوولان به وضعیت مالی از خواسته‌هایی است که انتظار می‌رود به آنها رسیدگی شود.

آنها افزودند: تا زمانی که زیرنظر پیمانکار باشیم وضعیت بر همین منوال پیش خواهد رفت و حق کارگران پایمال خواهد شد.

معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پیمانکار مربوطه باید به تعهدات مالی خود نسبت به این کارگران پاسخگو باشد.

سیدعلی موسوی افزود: هفته گذشته به پیمانکار دروازه‌های گمرکی منطقه آزاد اروند اخطار داده شد تا به تعهدات مالی خود عمل کند ولی متاسفانه هنوز این تعهدات عملی نشده است.

وی ادامه داد: این مشکل به معاون توسعه سازمان منطقه آزاد اروند گزارش شده و این معاونت پیگیر رفع مشکل خواهد بود.

مطالب پیشنهادی