تایید اخراج کارگران هفت تپه

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نمایندگان مجلس اخراج پانزده نفر از کارگران هفت تپه را قویاً تایید کرده و اعتقاد دارند این کار به دستور کارفرما صورت گرفته است.

بعد از آزادی چهار کارگر بازداشتی هفت تپه به قید وثیقه، خبرهای امیدوارکننده‌ای از این مجتمع عظیم نیشکر به گوش نمی‌رسد.

تنها چند ساعت از این آزادی گذشته بود که احمد نادری (نماینده تهران در مجلس) در توئیتی از اخراج غیرقانونی پانزده کارگر این مجتمع به دستور کارفرما خبر داد. نادری، مسئولیت را متوجه کارفرما دانسته است.

اما این ادعا به نادری محدود نماند؛ ساعاتی بعد، سید نظام موسوی، نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز این خبر را تایید کرد. وی در پیامی در شبکه اجتماعی خود نوشت: «اکنون که ‎خلع ید مالک فاقد اهلیت شرکت ‎هفت‌تپه به مراحل نهایی نزدیک شده، استاندار خوزستان با امنیتی کردن فضا درصدد مانع‌تراشی در این مسیر است. امروز ۱۵ کارگر برخلاف قانون به دستور استاندار اخراج شدند.»

موسوی، مسئولیت را علاوه بر کارفرما، برعهده استاندار خوزستان دانسته و ادعا کرده قصد دارند در مقابل خلع ید، مانع‌تراشی کنند.

در ماههای گذشته، بعد از سفر سه نماینده مجلس به شوش و دیدار با کارگران هفت تپه، دیوان محاسبات در گزارشی از تخلفات صورت گرفته در جریان واگذاری هفت تپه، پرده برداشت و اعلام کرد باید مالک فعلی خلع ید شود؛ نمایندگان مجلس به دنبال اجرایی کردن این خلع ید هستند و معتقدند باید وزارت اقتصاد هرچه زودتر این کار را به سرانجام برساند.

مطالب پیشنهادی