عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در خصوص وضعیت آلودگی هوا در شهرهای استان و احتمال تعطیلی ادارات توضیحاتی ارائه کرد.

امید بن‌عباس  با اشاره به آلودگی هوای خوزستان و احتمال اعلام تعطیلی در شهرهای صنعتی، اظهار کرد: شدت آلودگی هوا تا حدی نبوده که نیاز به تعطیلی ادارات باشد.

وی با رد احتمال تعطیلی ادارات در روز سه‌شنبه (۶ آبان‌ماه)، افزود: پایش آلودگی هوا روزانه توسط اداره‌کل حفاظت محیط زیست انجام می‌شود و در صورتی که میزان آلودگی، خارج از استانداردها باشد به اداره‌کل مدیریت بحران اعلام می‌شود و ما نیز جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: فعلا با توجه به آنچه تاکنون گزارش شده است، وضعیت به گونه‌ای نبوده که نیازمند تعطیلی باشیم اما اینکه در روزهای آینده چه اتفاقاتی می‌افتد قابل پیش‌بینی نیست. روزانه میزان آلاینده‌های هوا سنجیده می‌شود و فعلا به سطحی نرسیده‌ایم که  اداره‌کل حفاظت محیط زیست درخواست بدهد و ما بررسی کنیم.

بن‌عباس با اشاره به صدور اخطاریه سطح زرد آلودگی از سوی مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: هشدار سطح زرد آلودگی داده شده زیرا بعضا با وارونگی هوا یا حالت سکون هوا مواجه می‌شویم و ممکن است در مقاطعی این وضعیت برای گروه‌های پرخطر مشکل‌آفرین شود.

مطالب پیشنهادی