عدم اهلیت مالک فعلی هفت تپه محرز شده است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرز شدن عدم اهلیت مالک فعلی هفت تپه گفت: این شرکت از خصوصی سازی اشتباه زخم خورده است، بنابراین نباید به گونه ای عمل کنیم که مجموعه های اقتصادی به سمت رکود و ورشکستی بروند، چون این ها زمینه ساز رونق تولید و اشتغال در کشور هستند.

محمد کعب عمیر وز اظهار کرد: اعتراض به عدم پرداخت معوقات بیمه‌ ای از سوی کارفرما و تاخیر طولانی در پرداخت دستمزدها و لغو خصوصی ‌سازی و بازگرداندن مالکیت مجتمع به دولت از مهمترین مطالبات کارگران هفت تپه بود و پس از آن بود که سه تن از نمایندگان مجلس باهدف دیدار و پیگیری این مطالبات به خوزستان سفر کردند، باتوجه به اینکه از اواخر خرداد ماه سال جاری اعتراضات کارگران این مجموعه شروع شده بود، بررسی های لازم انجام گرفت و مشخص شد، کارگران خواستار پرداخت کامل حقوق سه ماهه اول امسال و حق بیمه‌ ها و خلع ید اسدبیگی‌ها و لغو فوری قرارداد واگذاری شرکت هستند و همچنین خواهان جلوگیری از هرگونه خصوصی‌سازی دیگرند.

این نماینده مجلس با اشاره به محرز شدن عدم اهلیت مالک فعلی هفت تپه گفت: این شرکت از خصوصی سازی اشتباه، زخم خورده است، نباید به گونه ای عمل کنیم که مجموعه های اقتصادی به سمت رکود و ورشکستی بروند، چون این ها زمینه ساز رونق تولید و اشتغال در کشور هستند لذا بر سر خلع ید مالک شرکت نیشکر هفت‌تپه به صورت قطعی تا پایان آبان ماه موافقت شده و قرارداد شرکت فسخ و مدیریت جدید جایگزین می شود. باتوجه به اینکه حدود سه ماه حقوق کارگران به تعویق افتاده، بنا شد تا ۱۵ مهرماه حقوق و اضافه کاری تیرماه و مردادماه را هم پرداخت کنند.

گفتنی است؛ تاکنون نزدیک به هشت جلسه با هدف پیگیری حق و حقوق کارگران هفت‌تپه در مجلس شورای اسلامی برگزار شده اما جلسه دیروز چند مصوبه داشت. نخست آنکه تا نیمه آبان ماه حداقل سه هزار هکتار نیشکر کشت شود چرا که اگر کشت صورت نگیرد ادامه حیات کارخانه منتفی می‌شود.

به گفته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به دنبال پیگیری‌های مجلس دفترچه بیمه تأمین اجتماعی کارگران تا آخر سال تمدید شده است.

مطالب پیشنهادی