جابجایی ۱۳ هزار واحد مسکونی مسجدسلیمان نیاز به اصلاح طرح تفصیلی دارد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون عمران استانداری خوزستان با اشاره به مصوبه هیات دولت در سال ۹۸ مبنی بر جابجایی ۱۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله و یا در معرض خطر مسجدسلیمان، گفت: اجرایی شدن این مصوبه به مرور زمان انجام می‌شود که لازمه آن اصلاح طرح تفصیلی شهر است.

فاضل عبیات با اشاره به نشست معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با شهرداران و فرمانداران چهار شهر مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل، اظهارداشت: مسائل زیرساختی این شهرستان‌ها در قالب کارگروه‌های کارشناسی در زمینه‌های مختلف از جمله آب، برق، گاز، مسیرهای دسترسی و بافت‌های فرسوده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه معاونت عمرانی استانداری خوزستان مصوبات لازم را ابلاغ کرده است، ادامه‌داد: بخشی از این مصوبات در حال پیگیری هستند و یا اجرایی شده‌اند.

این مقام مسئول استانداری خوزستان به بازدید میدانی معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از بافت شهرستان مسجدسلیمان و مناطق آلوده به نشت نفت و گاز اشاره‌کرد و گفت: در جریان زلزله تیرماه سال ۱۳۹۸ شهرستان مسجدسلیمان، بخش زیادی از منازل این شهرستان دچار آسیب شدند و برای بازسازی، نوسازی و احداث مجدد آنها از سوی دولت تسهیلات و مصوبات بسیار مناسبی ابلاغ شده است.

عبیات اضافه‌کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در تعمیر و یا جابجایی منازل در معرض خطر اقدامات خوبی صورت گرفته اما برای تسریع انجام این اقدامات، معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی پیگیری‌های جدی را در دستور کار خود قرار داد.

وی اجرای مصوبه دولت مبنی بر جابجایی ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از مناطق پرخطر و آلوده به نشست نفت و گاز مسجدسلیمان را طی سه سال اعلام‌کرد و گفت: سهم برنامه‌ای امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: لازمه اجرایی شدن این مصوبه هیات دولت در مورد شهرستان مسجدسلیمان تامین زمین مورد نیاز است و با توجه اینکه در دراز مدت به واسطه ساخت این حجم بسیار زیاد از واحدهای مسکونی، چهره شهر تغییر می‌یابد و به همین خاطر باید طرح تفصیلی این شهر مورد بازنگری قرار گیرد.

زیرساخت های شهرستان کارون باید تقویت شوند

عبیات همچنین گفت:  مشکلات زیرساختی متعددی در شهرستان کارون وجود دارد که لازم است با جدیت به رفع این چالش‌ها پرداخته شود.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات مطرح شده در خصوص این شهرستان، معابر شهری، آبگرفتگی و همچنین نشت فاضلاب است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان یادآورشد: تلاش می‌شود تا با حمایت هایی که از سوی معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور  صورت می‌گیرد،‌بخشی از این مشکلات با اولویت بندی رفع شوند تا در بین مردم رضایتمندی بهتری ایجاد شود.

وی افزود: ارائه خدمات شهری در این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی‌های عملیاتی این مشکلات در مدت زمان کوتاهی رفع شوند.

بر اساس این گزارش، مانور بزرگ لایروبی و رفع انسداد فاضلاب کارون از روز ۳۰ شهریورماه به مدت ۲ هفته با کمک چند استانی معین آغاز شد.

مطالب پیشنهادی