نماینده اهواز: لغو عملیات انتقال آب از سرچشمه‌های کارون را پیگیری می‌کنیم

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه امروز خوزستان از یک جلگه حاصلخیز به سرزمینی با بحران کم آبی تبدیل شده، گفت: من و دیگر نمایندگان استان خوزستان به جد پیگیر لغو عملیات انتقال آب از سرچشمه‌های آب کارون هستیم.

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکل کم آبی استان خوزستان گفت: موضوع کم آبی در خوزستان وارد مرحله جدیدی شده و  تبدیل آن به یک بحران ثابت است. شهرهای استان از شمال تا جنوب با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند.

وی افزود: خوزستانی که روزگاری جلگه ای سر سبز و حاصلخیز بود امروزه با چالش کمبود آب شرب مواجه است و این به علت خشکسالی های اخیر و بدتر از آن طرح های مختلف انتقال و مدیریت منابع آبی بوده است .
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ‌سوء مدیریت در ایجاد این بحران  نقش موثر و تشدید کننده ای دارد. با این وجود شاهد ادامه طرح های انتقال آب از سرچشمه های کارون، آن هم بدون تاییدیه های زیست محیطی هستیم و چگونه وزارت نیرو بدون تاییدیه های لازم طرح های ملی را عملیاتی میکند ؟ در جلسه ای که اخیرا با وزیر نیرو داشتیم بر توقف این طرح ها که پیوست محیط زیستی هم ندارند به عنوان مطالبه عمومی و خواست نمایندگان استان تاکید شد .
یوسفی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم شریف اهواز باوی حمیدیه و کارون به جد پیگیر لغو عملیات طرح انتقال آب از سرچشمه های کارون هستم و انشاءالله با همراهی سایر نمایندگان استان پیگیر این موضوع خواهیم بود.

مطالب پیشنهادی