مردم خوزستان ارتباطات خود را به صفر برسانند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه طی چند روز آینده در خوزستان با افزایش نسبی مبتلایان ویروس کرونا مواجه خواهیم بود گفت: از مردم استان می‌خواهیم ارتباطات خانوادگی، قومی و عشیره‌ای که تاثیر اقتصادی ندارد را به صفر برسانند.
 «ایرج حریرچی» عصر امروز (یکشنبه ۴ خرداد) در حاشیه نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری کرونا در کل کشور روند نزولی قابل توجهی در بستری و میزان مرگ و میر داشته است.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی استان‌ها از جمله خوزستان به دلیل اینکه دوره اپیدمی بیماری در آنها دیرتر شروع شده، در حال حاضر روند افزایشی قابل توجهی دارند افزود: در خوزستان با اقدامات بسیار مناسبی که در استان انجام شده این روند کنترل شده و عدد R یعنی تعداد افرادی که یک نفر می‌تواند مبتلا کند، به میزان قابل توجهی کاهش یافته ولی هنوز این رقم بالای یک است.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم که طی چند روز آینده در خوزستان با افزایش نسبی مبتلایان مواجه باشیم اضافه کرد: توصیه می‌شود رعایت فاصله اجتماعی و مسائل بهداشت فردی در استان به حداکثر ممکن و با حداقل تاثیر بر معیشت و اقتصاد مردم باشد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: قرار است ۲ استراتژی مهم دیگر یعنی افزایش تست و کشف موارد در مرحله اولیه بیماری و جداسازی این افراد ابتدا با آموزش و توجیهات منطقی و سپس با اطلاع دادن به محل کار و خانواده انجام ‌شود؛ همچنین مقرر شد به میزان بیشتر از گذشته کسانی که با بیماران تماس داشتند و احتمالا مثبت شدند، تست انجام شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بیمارستان‌های استان آمادگی خوبی به لحاظ رسیدگی به بیماران و وضعیت فعلی استان دارند ابراز کرد: درست است که نسبت به چند هفته گذشته در استان روند مبتلایان افزایشی بوده ولی این آمار کمی از متوسط کشوری بیشتر است و در حد استان‌های با شیوع متوسط است.

حریرچی عنوان کرد: مردم حدود سه ماه است در سختی به سر می‌برند و ارتباطات خانوادگی و اجتماعی آنها کم شده و معیشت تعداد قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته و این شرایط برای مردم خوزستان سخت‌تر بوده چرا که هم شرایط کشوری و هم شرایط خاص استانی را تحمل کردند.

وی تاکید کرد: از مردم استان می‌خواهیم ارتباطات خانوادگی، قومی و عشیره‌ای که تاثیر اقتصادی ندارد همچون برگزاری مراسم عزاداری، ازدواج، دید و بازدید و عید فطر را به صفر برسانند تا مقامات سیاسی استان بتوانند بازگشایی‌های اقتصادی را که برای معیشت مردم لازم است را به حداکثر برسانند.

مطالب پیشنهادی