استاندار: شیوع وبا در زمان شیوع کرونا پذیرفتنی نیست

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: بروز بیماری‌هایی از جمله التور در زمان اپیدمی ویروس کرونا در خوزستان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست چون کار ما را سخت‌تر می‌کند

غلامرضا شریعتی روز شنبه در شورای سلامت خوزستان در محل سرسرای اداری استانداری بیان کرد:  امسال با توجه به اینکه با بیماری کرونا روبهرو هستیم در صورت بروز بحرانی دیگر در بخش سلامت با شرایط سخت و مشکلات جدی روبه رو می‌شویم.

وی افزود: به همین دلیل دستگاه‌های متولی که وظیفه نظارت و پایش دارند باید حساسیت بیشتری داشته باشند و به شکل تهاجمی تر با این موضوعات روبه رو شوند.

شریعتی ادامه داد: اداره کل اموراجتماعی و امورشهری استانداری به فرمانداران و شهرداریها ، و اداره کل امور روستایی استانداری به روستاها و بخشداری‌ها برای لایروبی و آهک پاشی جوهای روباز با سرعت و جدیت اقدام، و اقدامات نظارتی را انجام ، و تیمهایی را برای بازدید از این مناطق تشکیل دهند.

استاندار خوزستان گفت: مدیران بهداشت و درمان نیز باید گزارشی از شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف، برای بررسی عملکرد مثبت و نقاط ضعف در شهرها و روستاها تهیه کنند تا مشکلات را اصلاح کنیم.

وی در خصوص وضعیت آب و فاضلاب نیز بیان کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز باید شاخص کلر را به صورت مداوم رصد کند.

 

 

مطالب پیشنهادی