دستور استاندار برای اعمال محدودیت‌های جدید در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه در محل استانداری برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در این نشست گفت: باید سطح کنترلها را بالا ببریم هم اکنون چند شهر آلوده شامل اندیمشک، شوشتر، آبادان و اهواز داریم و سایر شهرها نیز نسبتاً پارک یا در حالت هشدار هستند.

استاندار خوزستان افزود: باید دو کار انجام دهیم یکی ایزولیشن (ایزوله کردن) شهرهای آلوده و کار دوم هم ریورس ایزولیشن (ایزوله کردن معکوس) برای سایر شهرهاست تا از شیوع بیشتر این اپیدمی جلوگیری نمایم.

شریعتی بیان کرد: همه شهرها کنترل شود؛ غیر از مبادی ورودی و خروجی استان که در حال کنترل است و تاثیرگذار نیز بوده است از امروز فرمانداران باید همه مسیرهای میان شهرستان ها را کنترل کنند و به نحوی عمل شود که حداقل تردد انجام شود و همه فرمانداران این رویکرد را در دستور کار خود قرار دهند تا مردم احساس کنند که کار با جدیت انجام می شود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: اهواز حوزه گسترده ای دارد و کارهای که انجام شده کافی نبوده است از جمله این که بعضاً بازار پرتردد مشاهده می شود؛ صرفاً مغازه هایی که مواد غذایی و شوینده می‌فروشند و صنف های ضروری با رعایت اصول بهداشتی می‌تواند فعالیت داشته باشند؛ از اماکن و نیروی انتظامی می خواهم به صورت جدی در همه شهرستان‌های استان ورود کنند و مواردی که به صورت غیر ضروری در حال فعالیت است از طریق گزارش به دادستانی برخورد لازم انجام شود.

شریعتی عنوان کرد: نمازهای جماعت در برخی از شهرها تعطیل نشده است این کار مصوبه است و حتماً باید انجام شود همچنین برگزاری مراسم عزاداری، شادی و هرگونه تجمع ممنوع است و باید پیشگیری شود. همه موارد متوفی چه ناشی از کرونا و چه سایر موارد با حداقل حضور افراد مراسم تشییع برگزار شود در غیر این صورت اجازه تشییع داده نخواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: باید هم از طریق تشویق مردم و هم در صورت لزوم با توسل به اجبار این شرایط کنترل شود؛ حکومت موظف به صیانت از حقوق مردم است که سلامت عمومی از جمله این حقوق است.

استاندار خوزستان با تصریح اینکه ما مسئولان هیچ وکالتی نه از جانب مردم نه از سوی نظام نداریم که بر سلامت شهروندان معامله یا کوتاهی نماییم تاکید کرد: فرمانداران روزانه ستادهای شهرستانی را برگزار نمایند و وضعیت را رصد نمایند و همه مسیرهای ورودی و خروجی شهرها کنترل سختگیرانه شود.

وی با بیان اینکه اگر مداخله نکنیم تلفات کرونا سنگین خواهد بود گفت: ایزولیشن ۴۰ درصدی هنوز در استان محقق نشده است و باید جدی تر اقدام نمایم. اگر سه تا چهار هفته کنترل سختگیرانه انجام دهیم این اپیدمی را تا حد قابل ملاحظه‌ای مهار خواهیم کرد و در صورت انفعال با مشکلات ناگوار و هزینه های هنگفت مواجه خواهیم شد.

شریعتی خاطرنشان کرد: این ویروس با قدرت سرعت بالایی که دارد با وجود نرخ مرگ و میر ۲ تا ۳ درصد تلفات بالایی را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها موظف به مشارکت و همراهی در این نبرد هستند گفت: شهرداری ها نسبت به اطلاع رسانی از طریق بیلبوردها به شهروندان در خصوص رعایت نکات بهداشتی اقدام نماید.

استاندار خوزستان بیان کرد: سامانه سلامت هم تبلیغ شود و اطلاع رسانی شود چرا که پایش بسیار ارزشمندی است.

شریعتی ادامه داد: راه آهن های داخل استان تعطیل شد برای راه‌آهن سراسری تقاضای تعطیلی را داده ایم.

استاندار گفت: ۴۰ دستگاه ونتیلاتور سفارش داده ایم که خریداری شود ۲۰ دستگاه خریداری شد و ۱۰۰ هزار ماسک نیز قرار است به استان وارد شود.

رئیس شورای سلامت استان در پایان گفت: مبلغ ۲ میلیارد تومان هم به عنوان پاداش برای کادر درمانی که به طور مستقیم درگیر این بحران شدند در نظر گرفته ایم هر چند در مقابل از خودگذشتگی ها و تلاش های آنها این پاداشها ارزشی ندارد اما برای این است که به آنها نشان دهیم که قدردان زحمات آنها هستیم و در کنار آنها هستیم.

مطالب پیشنهادی