مالچ‌پاشی در کدام شهرهای خوزستان آغاز شد؟

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از آغاز عملیات مالچ‌پاشی در مناطق خارج از مناطق حفاظت‌شده محیط زیست استان خبر داد.

عبدالرضا دانایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه مالچ‌پاشی در خوزستان اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده قرار شد تا عملیات مالچ‌پاشی در مناطق خارج از مناطق حفاظت‌شده محیط زیست استان انجام شود.

وی افزود: بر اساس این هماهنگی کار مالچ‌پاشی را در عرصه‌های ماسه‌ای متحرک بدون پوشش در شهرهای اهواز، دشت آزادگان و شوش آغاز کرده‌ایم و به هر میزان که بتوانیم و شرایط آب و هوایی اجازه دهد، این کار را ادامه خواهیم داد.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان اینکه زمان را برای مالچ‌پاشی از دست داده‌ایم و در این زمینه با توجه شرایط اقلیمی می‌توانیم بخشی از تعهدات را اجرایی کنیم، تصریح کرد: پیش‌بینی‌ می‌کنیم کار مالچ‌پاشی در سطح ۲ تا ۳ هزار هکتار از اراضی ماسه‌ای انجام شود.

دانایی با تاکید بر اینکه کار مالچ‌پاشی در مناطقی که برای زیستگاه‌های طبیعی خطرناک است، قطعا انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه تامین و حمل مالچ به مناطقی که قرار است کار مالچ‌پاشی در آن مناطق انجام شود وجود ندارد و مالچ موردنیاز نیز تامین شده است.

مطالب پیشنهادی