پتروشیمی امیر کبیر با نماد شکبیر طی سه ماه ۲۰۰ درصد بازدهی داشته است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نگاهی به بازار بورس انرژی به خوبی نشان می دهد که نمادهای پتروشیمی می توانند یک ذخیره ی طلایی برای هر سبدی باشند زیرا با توجه خوراکی که که این بخش به جامعه تزریق می کند نمی توان از تأثیرگذاری آنها به سادگی گذشت.

شرکتهای پتروشیمی یکی از بالهای مهم اقتصادی کشور هستند که در موقع نوسانات شدید قیمت نفت با توسعه ی محصولات این بخش می توان از نزول شدید اقتصاد و در نتیجه پوشش اثر تورمی کاهش داد. رشد و توسعه ی فعالیتهای شرکتهای پتروشیمی در سال جاری به رغم همه ی محدودیت هایی که با آن مواجه بودند بدون شک اثرات مثبت زیادی را در حوزه ی اقتصاد به وجود خواهد آورد. نوسانات گهگاهی نمادهای این شرکتها در بازار سرمایه بخاطر کم شدن حجم حباب قیمتهاست و پس از یک دوره ی کوتاه که به آن اصلاح قیمت گفته می شود می توان ادامه ی روند را شاهد بود. روند فعالیت شرکتهای مختلف این صنعت در بازار بورس به خوبی نشان می دهد که جایگاه این شرکتها کجاست و میزان درجه ی اهمیت آنها به خوبی مشخص می شود. نگاهی به بازار بورس انرژی به خوبی نشان می دهد که نمادهای پتروشیمی می توانند یک ذخیره ی طلایی برای هر سبدی باشند زیرا با توجه خوراکی که که این بخش به جامعه تزریق می کند نمی توان از تأثیرگذاری آنها به سادگی گذشت.

از جمله ی واحدهای پتروشیمی که باید از آن نام برد امیرکبیر است که در نه ماهه ی سال جاری موفق شد به ازای هر سهم ۱٫۳۴۱ ریال سود محقق کند. امیرکبیرها که این روزها در بورس یکی از جاذیه های خرید را تشکیل می دهند ، با خالی کردن سهم توسط یکی از حقوقی ها سهم در حال اصلاح قیمت است که می تواند فرصت مناسبی برای ورود خریداران باشد. پتروشیمی امیرکبیر موفق شد طی چند وقت گذشته بالاترین آمار تولید پلیمری را در جمع رقبای سرسخت به دست آورد و واحد LLD تولید تعرف شده ی خود را محقق کرد. بررسی نمودارهای شکبیر در بازار بورس نشان می دهد که این سهم پس از اصلاح قیمت و با توجه به فضای ایجاد جهت ورود خریداران می تواند مسیر خود را مجدد برای رشد قابل تأمل ادامه دهد. سود خالص این واحد صنعتی در نه ماهه ی ۹۸ به بیش از ۴٫۸۲۶ میلیارد ریال می رسد و طرحهای توسعه ای آن قابلیتهای تازه و جدیدی را به این صنعت در کشور تزریق خواهد کرد. آنچه باید درباره ی روند فعلی سهم در نظر گرفت سیو سود و خرید دوباره در شروع هفته است زیرا فرصت ایجاد شده بدون شک برای مدت طولانی ادامه نخواهد داشت. نباید فراموش کرد که بسیاری در بخش خصوصی آماده ی سرمایه گذاری در حوزه ی پتروشیمی هستند و این صنعت موتور پیشرانه ی اقتصاد را تشکیل می دهد. در کمیسیون تلفیق نیز مشکلات پتروشیمی ها در گمرک به دقت بررسی شد و راه حلهای خوبی برای آن در نظر گرفته شده. تنفس ایجاد شده در نماد شکبیر می تواند بخشی از فعالان بازار سرمایه را برای این نماد هوشیار کند کما اینکه در همین روزها که شاهد دادن فرصت و خروج برخی از این سهم بودیم در بخش اردرهای حمایتی ، تحرک قیمتی ، و درشت ترین خریداران حقیقی شاهد رقم های خوبی برای شکبیر هستیم ضمن اینکه بازدهی و نقدشوندگی سه ماهه ی این نماد طی مدا ۳ ، ۶ ، ۹ و ۱۲ ماهه به ترتیب ۲۰۰% ، ۲۳۳% ، ۳۰۶% و ۱۹۸% بوده که می تواند برای هر خریداری یک فرصت استثنایی را ایجاد کند.

مطالب پیشنهادی