استاندار خوزستان: ادعای تلافی کردن مساله آرامکو در اغتشاشات اخیر صحت ندارد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: شریعتی گفت: ادعای مطرح شده درباره اینکه اغتشاشگران آبان می‌خواستند حوادث ماهشهر را با عسلویه مرتبط و مساله «آرامکو» را تلافی کنند، صحت ندارد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در واکنش به ادعای مطرح شده درباره حوادث اخیر ماهشهر گفت: ادعای مطرح شده درباره اینکه اغتشاشگران آبان  می‌خواستند حوادث ماهشهر را با عسلویه مرتبط و مساله «آرامکو» را تلافی کنند، صحت ندارد.

استاندار خوزستان تأکید کرد: در اغتشاشات اخیر و حوادث ماهشهر و عسلویه عوامل بیگانه و منافقان حضور داشتند؛ اینکه بخواهند بگویند ایران در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو دستی داشته‌، اشتباه است. ایران در حمله به آرامکو نقشی نداشته است.

شریعتی تصریح کرد: منافقان دخالت‌هایی در برخی از شهرها داشته‌اند، نمی‌خواهم تمام ناآرامی‌ها را متصل به این موضوع کنم، قطعا عده‌ای هم درباره مسائل اجتماعی معترض بودند؛ اما بیگانیگان خود در این حوادث فعال بودند و مردم را تحریک می‌کردند.

او با بیان اینکه درباره اعتراضات ماهشهر سیاه نمایی شده است، گفت: رسانه‌های بیگانه تمام تلاش خود را به موج سواری بر اعتراضات آبان ماه امسال معطوف کرده‌اند و حوادث ماهشهر را پررنگ می‌کنند، همچنین آمارهایی که از کشته‌شدگان این حادثه بیان می‌کنند، کذب محض است.

شریعتی اذعان کرد: اکنون بیش از ۸۵ درصد از دستگیرشدگان حوادث اخیر آزاد شده‌اند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تیر منافقان در این حوادث به سنگ خورده است، گفت: مردم نقش مهمی در اداره و مدیریت این حوادث داشتند؛ بیگانیان باید برای گفته‌ها و همچنین آمارهای خود از کشته شدگان و زخمی‌ها سند داشته و ارائه دهند.

مطالب پیشنهادی