تخلیه کامل یک منطقه کوت عبدالله

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: ‏فرماندار شهرستان کارون با اشاره به تخلیه کامل منطقه شکاره ۳، گفت: از آنجایی که در سیل اخیر سطح سفره‌های زیر زمینی اشباع شد، زمین دیگر ظرفیت جذب آب باران را ندارد و برای تخلیه کامل منطقه از فاضلاب نیاز به زمان داریم.

معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون با تکذیب خبر استعفای خود، اظهار کرد: این خبر توسط نزدیکان یکی از نمایندگان مجلس منتشر شده و صحت ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون به کمک برخی دستگاه‌های اجرایی درگیر تخلیه فاضلاب از مناطق مختلف در شهرستان هستیم، افزود: شرکت های فولاد، ملی حفاری، آبفا، راه و شهرسازی، توسعه نیشکر، شهرداری و سازمان آب و برق خوزستان مشغول دفع و تخلیه فاضلاب در شهرستان کارون هستند.

فرماندار شهرستان کارون با اشاره به مناطق درگیر فاضلاب در این شهرستان، افزود: مناطق کوت عبدالله قدیم، قلعه چنعان، کوی امام حسین و منتظری شکاره ۳، گاومیش آباد، درویشیه و… از جمله مناطق درگیر فاضلاب هستند که  منطقه شکاره ۳ کامل تخلیه شد بخشی از بیمارستان سینا نیز که فاضلاب وارد آن شده بود در حال تخلیه شدن است.

خنفری با بیان اینکه منطقه کوت عبدالله قدیم در گذشته محل نیزار و تالاب بوده است، بیان کرد: در زمانی‌که خشکسالی نبود تالاب محل صید و ارتزاق بسیاری از اهالی اطراف بود و با قایق در آن تردد می‌کردند.

وی افزود: در این منطقه بدون فراهم شدن زیرساخت‌های لازم ساختمان سازی کردند به همین دلیل با اولین بارش آب باران در منطقه جمع می‌شود.

خنفری در رابطه با زمان تخلیه فاضلاب از منطقه  گفت: از آنجایی که در سیل اخیر سطح سفره‌های زیر زمینی اشباع شد، زمین دیگر ظرفیت جذب آب باران را ندارد و برای تخلیه کامل فاضلاب از منطقه نیاز به زمان داریم.

مطالب پیشنهادی