هیجان آزادی اسماعیل زمانی و رفقا با سند نرگس!/ به قلم عارف دورقی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: این روزها بحث پرونده قضائی مدیران منطقه آزاد اروند نقل هر محفلی است ان زمان که خبر احضار مدیران این سازمان پیچید همه فکر میکردند بیشتر شبیه یک شوخی است و اخباری که در حال رد و بدل است بیشتر شبیه شایعه و شوخی است!
اما چند روز پیش اسماعیل زمانی در نشست خبری خود با فعالان رسانه، خیلی راحت و شیک! چشم به چشم خبرنگاران گفت من و تعدادی از مدیران منطقه ازاد اروند بنا به شکایت دستگاه های نظارتی به دادگاه احضار شدم و الان با سپردن وثیقه ۴۰ میلیارد ریالی که غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان آن را تامین کرده آزادم!.
وی وثیقه بقیه مدیران خود را کمتر از این مبلغ عنوان کرد ولی اشاره ای به چگونگی تامین ان نکرد!
زمانی در این مصاحبه البته با کنایه نیروهای نظارتی را نیروهای جوان!، کم تجربه، هیجان زده و احساسی خطاب کرد و گفته اطلاعات نیروهای نظارتی ناقص است و ابرازامیدواری کرده با توضیحات نیروهای تحت امرش بتواند انها را قانع کرد!.
البته زمانی هیچ توضیحی در خصوص اتهامات خود و مدیرانی که یکی از انها ظاهرا هنوز در بازداشت بسر میبرد نکرده اما صراحت و راحتی بیان وی نشان از امیدواری در خاتمه دادن به این پرونده مهم قضایی است.
سوال اینجاست وقتی مدیرعامل منطقه ازاد اروند اینگونه ژست یک قهرمان را در مواجه با نیروهای نظارتی را گرفته و بدون توجه به سوالات گسترده افکار عمومی نیروهای نظارتی را یک عده نیروی هیجان زده خطاب میکند چرا دستگاه قضایی و دستگاه های نظارتی در خصوص شفاف سازی این پرونده، که رییس کل دادگستری خوزستان چندی پیش در آیین معارفه رییس جدید دادگستری آبادان به شکل تلویحی از آن به عنوان یکی از پرونده های مهم اقتصادی یاد برده، دادگاه محاکمه مدیران منطقه آزاد اروند را علنی برگزار کند تا مردم و رسانه ها به شکل شفاف از جزئیات هیجان انگیز!( به قول اسماعیل زمانی) اطلاع پیدا کنند!
انتظار جدی مردم از دستگاه قضایی در محاکمه مدیران منطقه ازاد اروند این است که در رسیدگی به این پرونده به ابعاد مختلف ان توجه کنند.
البته پیشنهاد نگارنده به اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه اروند که فعلا با سند نرگس! ( نام ازمایشگاه شخصی غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان) آزاد است ان است با استفاده از مشاوران باسواد از هرگونه اظهار نظر هیجانی خودداری کند و اجازه دهد مسیر قانونی این پرونده توسط دستگاه قضائی طی شود.
بهر حال امیدواریم نتیجه رسیدگی به این پرونده مهم اقتصادی، افزایش اعتماد عمومی و صیانت از بیت المال و تنبیه مفسدان احتمالی باشد.
زمانی مدعی است برخی از نیروهای جوان دستگاه های نظارتی دچار هیجان شده اند! اما به نظر میرسد از ریلکس بودن مدیر عامل منطقه ازاد اروند نیز می توان درک کرد که احتمالا هیجان این پرونده به آنان نیز سرایت کرده! و در پایان مردم نیز از هیجان آزادی اسماعیل زمانی و رفقا با سند نرگس هیجان زده هستند تا ببینید عاقبت سند نرگس چه خواهد شد!!!.
✍️ *عارف دورقی

مطالب پیشنهادی