اجرای حکم‌ اعدام، تبعید و حبس برای عاملان حادثه خونین‌ صفی‌آباد دزفول

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: حکم اعدام دو نفر از عوامل حادثه تروریستی صفی آباد شهرستان دزفول، بامداد امروز یکشنبه در زندان این شهرستان اجرا شد.

سرپرست روابط عمومی دادگستری خوزستان با اعلام این خبر، گفت: این افراد با تشکیل گروه تروریستی، اقدام به بر هم زدن امنیت داخلی کشور، ارتکاب قتل عمدی، تهیه سلاح جنگی می‌کردند و در ماه محرم سال ۱۳۹۴، با تیراندازی به سمت عزاداران شهر صفی‌اباد دزفول، شهادت دو نفر و مجروح شدن سه نفر از عزاداران شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج)، نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی استان تنها چند روز بعد از حادثه، عوامل عملیاتی این گروه تکفیری و ترویستی را شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: با محاکمه این افراد، رای مقتصی در خصوص عوامل این حادثه تروریستی صادر و با تایید از سوی دیوان عالی کشور، صبح امروز رأی اعدام دو تن از آنان که به محاربه محکوم شده بودند، اجرا شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: همچنین سه نفر دیگر از عوامل این حادثه تروریستی به جرم معاونت در محاربه، مشارکت در تشکیل گروه تروریستی تکفیری بر علیه امنیت کشور، پشتیبانی گروه تروریستی به حبس طولانی مدت در تبعید محکوم شدند.

مطالب پیشنهادی