تخریب شدید سید میعاد صالحی بعد از شفاف سازی در صندوق بازنشستگی کشوری با چه اهدافی صورت گرفته است؟

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فروردین ماه سال جاری انتشار یک خبر جلب توجه کرد، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید میعاد صالحی ۳۶ ساله را به منصب مدیرعاملی یکی از بزرگترین سازمانهای اجتماعی کشور یعنی صندوق بازنشستگیکشوری منصوب کرد، سازمانی که هلدینگهای بزرگ اقتصادی را زیرمجموعه خود دارد.

این انتصاب که با الهام از فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اعتماد به جوانان متخصص و متعهد و نیز در راستای جوانگرایی مجموعه ی مدیریتی فرسوده کشور صورت گرفت، نور امید را در دل سهامداران و بازنشستگان شریف کشور زنده کرد.

دکتر صالحی در همان ابتدای کار خود اعلام نمود که چهار محور فسادستیزی، شفافیت، جوانگرایی و نخبه گزینی را به‌صورت جدی در برنامه‌های خود مبنا قرار می‌دهد. در گام اول مدرک تحصیلی مدیران صندوق و شرکتهای تابعه را منتشر کرد و سپس در اقدامی کم‌نظیر، مجموع حقوق و مزایای مدیران و اعضای هیأت مدیره صندوق و شرکتهای تابعه را منتشر کرد. اقدامی که با وجود تصریح ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، به نظر می‌رسید در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده و هیچ دستگاه اجرایی تاکنون چنین اقدامی را انجام نداده بود.

پس از انتشار خبر مهم حقوق و مزایای دریافتی مدیران صندوق، ناگهان تخریب‌ها از همه جهت برعلیه مدیر عامل جوان، شجاع و جسور صندوق آغاز شد! و حتی برخی از نمایندگان که باید حافظ قانون و منافع مردم باشند اعلام کردند که از محمد شریعتمداری وزیر کار در خصوص انتصاب صالحی سوال خواهند نمود.

این در حالیست که سید میعاد صالحی دانش‌آموخته دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و دارای بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی در رشته‌های مدیریت، مالی و انفورماتیک در دستگاه‏های مختلف همچون مشاورت چهار وزیر در وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، عضو هیأت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک و مشاورت دو معاون رئیس‌جمهور بوده‌است. وی همچنین دارای سوابق ارزشمند نخبگانی از جمله رتبه اول جشنواره خوارزمی و دانشجوی نمونه کشوری و همچنین تاییدیه بنیاد ملی نخبگان می‌باشد.

در این راستا پس از ارائه مستندات سوابق فوق، سازمان اداری و استخدامی کشور، طی نامه شماره ۲۰۶۸۳۷ اعلام نموده است با توجه به مدارک و مستندات ارسالی و بررسی‌های بعمل آمده، انتصاب آقای دکتر سید میعاد صالحی بعنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بلامانع می‌باشد. لذا با توجه به متن صریح تبصره ۱ ماده ۱۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و تایید صلاحیت و احراز شرایط سِمت مدیر عامل صندوق بازنشستگی از سوی سازمان اداری و استخدامی، اظهار نظر سایر مراجع در این خصوص با توجه به قانون نافذ نمی‌باشد و انتصاب ایشان کاملا بر اساس قانون صورت گرفته است.

سید میعاد صالحی همچنین در توییر و اینستاگرام خود، گزارشی از صد روز اول مدیریت خود منتشر کرد و اهم عناوین فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری را در این مدت به صورت جدول ذیل اعلام کرد:

مطالب پیشنهادی