کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان تجمع صنفی برپا کردند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان به دلیل آنچه بی توجهی به مطالبات خود از جمله پرداخت حقوق ، مزایا و تبدیل وضعیت شغلی عنوان کردند روز یکشنبه تجمع صنفی برپا کردند.

یکی کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان به نمایندگی از سایر کارکنان این نیروگاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به محل نیروگاه مذکور با بیان اینکه کارکنان نیروگاه آبادان به صورت شبانه روز در زمینه تولید انرژی برق فعالیت دارند  اظهار داشت:کارکنان نیروگاه گازی آبادان مشکل حقوق ندارند ولی نسبت به مدیریت نادرست هزینه ها که تولید برق را در معرض خطر قرار داده و نیز دستور العمل اعمال شده مبنی بر پرداخت  ۵۰درصد از حقوق و مزایای کارکنان با تصمیم  مدیر عامل اعتراض دارند.

این فرد که نخواست نامش فاش شود  افزود:نیروگاه آبادان تنها نیروگاه در کشور است که ۱۰۰درصد اورهال آن توسط متخصصان بومی آبادان انجام می شود و یکی از نیروگاه های برتر در تولید برق کشور است.

وی وضعیت صندوق ذخیره کارکنان نیروگاه را غیر شفاف دانست و گفت:در حالی که هر ماه از پرسنل مبلغی بابت صندوق کسر می شود موجودی آن صفر است و کسی در این رابطه پاسخگو نیست.

یکی دیگر از کارکنان نیروگاه تولید برق آبادان گفت:شرایطی که کارکنان نیروگاه در آن کار می کنند بسیار سخت و طاقت فرسا است.

وی افزود:با تمام مشکلات کارکنان هیچگاه در تولید و خدمت به کشور کم نگذاشتند و با جان و دل به کار مشغول هستند ولی انتظار دارند مسئولان نیز مشکلات کاری و سختی کار آنها را در نظر بگیرند.

یک کارگر نیروگاه یکی دیگر از دغدغه های پرسنل  تامین نشدن قطعه توسط شرکت مالک نیروگاه( توبا) و شرکت بهره بردار نیروگاه( مپنا) دانست و افزود: این امر باعث به خطر افتادن پایداری سیستم می شود.

وی اجرا نشدن کامل چارت سازمانی و تبدیل وضعیت پرسنل پیمانکار که با گذراندن تمامی مراحل گزینشی اعم از مصاحبه، استعلام قانونی، سابقه کار مرتبط و تصویب هیئت مدیره  با مخالفت شرکت مالک نیروگاه( توبا) متوقف شده را یکی دیگر از مطالبات کارکنان معترض این نیروگاه بیان کرد.

به گزارش ایرنا کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی بعد از یک ساعت تجمع در بیرون نیروگاه با دعوت مدیر عامل به تجمع خود پایان دادند.

به گفته کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان قرار است مطالبات آنها روز سه شنبه از سوی مدیر عامل پیگیری شود.

مدیر عامل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان با وجود هماهنگی تلفنی و حضور خبرنگاران ایرنا در نیروگاه  از ورود آنها جلوگیری کرده و حاضر به پاسخگویی در این رابطه نشد.

مطالب پیشنهادی