بخش عمده‌ای از پول تخصیص‌یافته برای اشتغال، در مسیر تولید نرفته است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و کنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت: بخش عمده‌ای از پول و اعتبار تخصیص یافته در استان برای افزایش اشتغال، در مسیر تولید نرفته است.

رضا قیصی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به محرومیت شهرستان اندیکا، اظهار کرد: تدوین سند توسعه پایدار شهرستان‌های محروم استان خوزستان در راستای فراهم کردن بستر لازم به منظور توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای می‌تواند به توسعه این شهرستان‌ها کمک شایانی کند.
وی افزود: تدوین برنامه راهبردی با هدف رونق تولید و ایجاد بسترهای کارآفرینی و اشتغالزایی، افزایش بهره‌وری و اثربخشی فعالیت‌های اقتصادی بر ارتقای شاخص‌های کیفیت زندگی و معیشتی از جمله مباحث توسعه پایدار است که در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و کنترل آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: اگر در شهرستان‌های محروم تشکل‌های مردم نهاد فعال شوند، افراد توانمند در حوزه‌های مختلف گرد هم بیایند و جلساتی در راستای هدایت آن‌ها به سمت آموزش برگزار شود، قطعا شاهد یک حرکت جمعی و فراگیر در راستای توسعه آن مناطق خواهیم بود .
قیصی پور ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که منابع دارند باید با همراهی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای، یک طرح نظام‌مند را تعریف کنند، تا آموزش‌ها موثر باشد و همچنین توانمند سازی صورت بگیرد و بازاری نیز برای محصولات تولیدی فراهم شود.
وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که دولت با فشارهای زیادی مواجه است و هزینه‌های تولید نیز بالاست، گفت: بخش عمده‌ای از پول و اعتبار تخصیص یافته در استان برای افزایش اشتغال در مسیر تولید نرفته است و در این زمینه در شهرستان‌های محروم علیرغم ارائه تسهیلات خوب اما هنوز فقر بر چهره برخی از آن شهرستان‌ها وجود دارد.
مطالب پیشنهادی