سیمان بهبهان؛ حفظ بازار و کیفیت/ حذف مازوت و توجه به محیط زیست در دستور کار/ تقسیم سود ۵۹۰۰ ریالی‌

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: محمد حاج نائب مدیرعامل سیمان بهبهان در جریان جلسه مجمع عادی عمومی سالیانه این شرکت که اول خرداد ماه در مجموعه تلاش تهران برگزار شد گفت: شرکت سیمان بهبهان با ۴۰ سال قدمت در سال ۵۷ با ظرفیت تولید ۲۳۰۰ تن مورد بهره برداری قرار گرفت که در حال حاظر با ظرفیت ۲۶۰۰ تن در روز در حال تولید میباشد.

وی افزود: متاسفانه در سال گذشته صادرات سیمان در کشور نسبت به سالهای پیشتر نزولی بوده که عوامل متعددی عامل این موضوع بوده است.

به گزارش روابط عمومی سیمان بهبهان؛ حاج نائب با اشاره به حجم صادرات این شرکت عنوان کرد: در سال گذشته موفق به صادرات۱۸۹۰۰ تن سیمان فله از بندرامام خمینی و ۱۸۸۵۶۷تن کلینکر شدیم.

مدیرعامل سیمان بهبهان در ادامه مجمع که با حضور بیش از۷۹ درصد سهامداران برگزار شد افزود: در سال گذشته ۵۶۵ هزار تن تولید سیمان و ۷۸۱ هزارتن تولید کلینکر داشته ایم که از برنامه پیش بینی شده جلوتر بودیم. همچنین سود محقق شده نسبت به بودجه مصوب اولیه سال ۲/۸۶ برابر بوده است.

وی همچنین افزود: ۵۶۰ هزار تن تولید سیمان و ۷۹۰ هزارتن تولید کلینکر برای سال ۹۸ پیش بینی کرده ایم.

این عضو هیات مدیره سیمان بهبهان که در جریان مجمع عمومی عادی سالیانه سخن می‌گفت، کاهش ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی دولت را علت کاهش تحویل سیمان در ۳ سال گذشته دانست و کیفیت سیمان بهبهان را یکی ازعوامل اصلی حفظ بازار این شرکت در مقابل رقبا معرفی کرد.

محمد حاج نائب در ادامه این جلسه، حفظ سهم بازار و کاهش بهای تمام شده را از اهداف سیمان بهبهان در حوزه داخلی و شناسایی بازار جدید صادرات و تنوع تولید و بهره برداری سریع از پروژه‌ی آسیاب سیمان العماره عراق را در دستور کار این کارخانه در بازارهای بین المللی عنوان کرد.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه العماره عراق که سهم سیمان بهبهان در ان ۱۹/۹۶ درصد میباشد ، گفتند: منتظر مجوز واردات کلینکر از ایران برای آغاز به تولید این پروژه هستیم‌.

مدیرعامل سیمان بهبهان در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه اظهار داشت: به دلیل تکنولوژی قدیمی کارخانه نیاز به نوسازی و اصلاح بخشهایی از کارخانه هستیم تا به بهره وری بیشتر برسیم. که این مهم نیز در دستور کار میباشد.

حاج نائب در ادامه بر رعایت مسائل زیست محیطی از سوی این شرکت تاکید کرد و گفت در این راستا پروژه‌ی فیلتر کیسه‌ی جدید و حذف مازوت و جایگزینی با گاز را در دستور کار قرار داده ایم که علاوه بر کاهش هزینه‌ی تمام شده، شرکت را نیز از خطر جرائم زیست محیطی دور کرده‌ایم.
مهندس حاج نایب تمام موفقیتهای ذکر شده را مدیون تلاش شبانه روزی و همدلی کلیه همکاران دانست که بدینوسیله از تک تک مدیران سرپرستان و کارگران زحمت کش مجموعه سیمان بهبهان تشکر و قدر دانی کردند

در پایان این مجمع، سود تقسیم شده بین سهامداران مبلغ ۵۹۰۰ ریال اعلام شد.

 

مطالب پیشنهادی