اکثریت نمایندگان مجلس افزایش قیمت سوخت را غلط می‌دانند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت نمایندگان معتقد هستند که باید از راه‌های دیگری از قاچاق سوخت جلوگیری کرده و شیوه‌های بهتری برای مصرف بهینه در نظر بگیریم و ضرورتی ندارد از این روش غلط برای آن اهداف حرکت و ریل‌‌گذاری کنیم.

علی گلمرادی  اظهار داشت: در بحث بنزین هیچ اقدام و تصمیمی از سوی مسئولان کشور صورت نگرفته اگر چه در محافل، مجالس، کمیسیون‌های مجلس بحث بنزین مطرح و گمانه‌‌زنی‌ها زیاد است.

وی افزود: بحث سهمیه‌‌بندی، افزایش قیمت مطرح بوده اما اکثریت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کمیسیون انرژی با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرده‌اند در این شرایط حساس و ملتهب افزایش سوخت معنایی ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به صلاح نیست به بهانه‌های جلوگیری از قاچاق، هدر رفت سوخت و یا اصلاح الگوی مصرف یک کاری صورت گیرد که فشار مضاعف بر مردم وارد شود بنابراین به صلاح کشور نیست و تاکنون نیز هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نبوده است.

وی گفت: تعدادی از افراد با توجیهاتی پیگیر افزایش سوخت و بنزین در کشور هستند ولی تاکنون موفق به این کار نشدند. تعدادی در مجلس و تعدادی در دولت دنبال افزایش قیمت بنزین هستند بهانه آن‌ها جلوگیری از قاچاق و مصرف بهینه آن است.

نماینده امیدیه، ماهشهر و هندیجان عنوان کرد: این افراد می‌گویند با توجه به حجم قاچاق سوخت از نوع بنزین اگر ما قیمت را افزایش بدهیم دیگر بنزین قاچاق نمی‌شود. اکثریت نمایندگان مجلس عنوان کرده‌اند افزایش قیمت بنزین موجبات فشار معیشتی و اقتصادی بر مردم می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایندگان معتقد هستند که باید از راه‌های دیگری از قاچاق سوخت جلوگیری کرده و شیوه‌های بهتری برای مصرف بهینه در نظر بگیریم و ضرورتی ندارد از این روش غلط برای آن اهداف حرکت و ریل‌گذاری کنیم.

مطالب پیشنهادی