حجه الاسلام سید عبدالرضا هاشمی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منطقه سوم دریایی امام حسین(ع): سبزپوشان دلاور منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در کنار حفاظت از شمال خلیج همیشه فارس، از همان ساعات اولیه شروع بحران سیل، با تمام قوا و بسیج کلیه امکانات به یاری مردم سیلزده شتافتند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: حجه الاسلام سید عبدالرضا هاشمی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار عصر جنوب؛با اشاره به فعالیت منطقه سوم نیروی دریایی امام حسین(ع) استان خوزستان در حوادث سیلاب اخیر؛اظهار کرد:سبزپوشان دلاور منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در کنار حفاظت از شمال خلیج همیشه فارس، از همان ساعات اولیه شروع بحران سیل، با تمام قوا و بسیج کلیه امکانات به یاری مردم سیلزده شتافته و با راه اندازی قرارگاههای امدادی، بهداشتی و فرهنگی بی وقفه به خدمت رسانی به هم استانیهای عزیز مشغول بوده است.

وی افزود: ضمن ارسال تجهیزات و اعزام نیروها در تمامی مناطق درگیر سیلاب، پرسنل خدوم نیروی دریایی سپاه با حضور فعال خود در حوزه های مختلف و در تمام مناطق همراه با یگان های تخصصی حضور چشمگیری داشته اند.

حجه الاسلام سیدعبدالرضا هاشمی با تشریح برخی اقدامات افزود: در حوزه ترابری بخش عمده ای از جابجایی افراد اعم از امدادگران ،مردم و نیروهای مسلح در مناطق سیل زده توسط قایق های نیروی دریایی سپاه صورت گرفته است و تعداد ۲۵۳ شناور دریایی در این مناطق بصورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند،ضمن آنکه در کنار این خدمات،این شناورها بیش از ۵هزار راس دام متعلق به مردم را به مکانهای امن انتقال داده اند، متخصصان و آگاهان میدانند که ساماندهی این تعداد شناور آنهم در مناطقی که عمق آب بسیار متغیر است،چه کار عظیم و طاقت فرسایی بوده است.

وی یادآور شد: برای جزئی ترین کار نیز نیروی دریایی فعال بوده،از شادگان تا اهواز و حومه و مناطقی که درگیر سیل هستند حتی در کنار استان های معین نیروی دریایی سپاه حضور مشغول خدمت رسانی به مردم است.

حجه الاسلام هاشمی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان نیروی دریایی سپاه؛خاطر نشان کرد: استقرار بیمارستان صحرایی بصورت سیار با تمام تجهیزات و تیم متخصص پزشکی در بخش یادمان شهدای هویزه در حال ارائه خدمات بهداشت و درمان به مراجعین است.

وی افزود: یگان های مهندسی تخصصی سپاه نیز برای ایجاد و ترمیم سیل بندها در حال فعالیت هستند و همچنین ترابری زمینی نیز برای جابجایی مردم و نیروها انجام میشود.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منطقه سوم نیروی دریایی امام حسین (ع) بیان داشت: در حوزه مشارکت های مردمی که در مناطق مختلف پایگاه هایی جهت دریافت کمک های مردمی داشتیم و در حال فعالیت و ارسال اقلام مورد نیاز به مردم هستند.

حجه الاسلام هاشمی در پایان عنوان کرد: در بخش فرهنگی، تبلیغی و معنوی روحانیون در هر نقطه ای که مستقر هستیم در کنار کار جهادی و همکاری، کارهای تبلیغی انجام میدهند و خدا قوت و خسته نباشید به تک تک نیروهای دریایی سپاه و فرماندهان که با حضور مستمر خود در مناطق سیل زده در حال فعالیت و امدادرسانی هستند.

 

 

 

مطالب پیشنهادی