حشدالشعبی در اهواز چه می‌کند؟

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده اهواز می‎گوید نیروهای حشدالشعبی برای کمک به سیل‎زدگان وارد خوزستان شده‎اند.

علی ساری، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرناپلاس درباره علت حضور نیروهای حشد‌الشعبی عراق در خوزستان می‌گوید: این نیروها که هدفشان در عراق مشخص است، ولی این‌ها به ایران آمده‌اند تا همچون سایر نیروهای جهادی و نیروهای نظامی که در حادثه سیل کمک می‌کنند،‌ یاری‌رسانی کنند.

ساری ادامه می‌دهد: همان‌طور که نیروهای نظامی ما در حال امدادرسانی هستند، آن‌ها هم آمده‌اند تا مانند سایر نیروهای جهادی به سیل‌زده‌ها کمک کنند.

نماینده اهواز در پاسخ به این سؤال که آیا این نیروها، ادوات جنگی و نظامی هم همراه خود دارند یا خیر می‌افزاید: من در این زمینه نمی‌توانم اظهارنظر کنم، چون اطلاعاتی ندارم.

ساری درباره نهاد هماهنگ‌کننده نیروهای حشد‌الشعبی توضیح می‌دهد: معمولاً هماهنگی در این سطح باید از طریق حوزه خارج از کشور یعنی سپاه قدس باشد، اما اینکه از کدام مسیر هماهنگی حضور آن‌ها انجام شده، من درباره آن اطلاعاتی ندارم.

نماینده اهواز می‌گوید: من از نزدیک آن‌ها را ندیدم، ولی در همین حد کسب اطلاع کردم که این‌ها برای کمک به سیل‌زدگان وارد کشور شد‌ه‌اند.

سازمان حشدالشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی مهندسی این سازمان روز پنجشنبه گذشته برای منحرف کردن جریان سیل و حفاظت از مناطقی از عراق که احتمال آب‌گرفتگی در آن‌ها می‌رود، وارد خاک ایران شده است. در این بیانیه آمده است: ورود نیروهای حشدالشعبی به خاک ایران به‌منظور حفاظت از مناطق عراق، به‌خصوص شهر عماره، مرکز استان میسان از ورود سیل است.

مطالب پیشنهادی