خوزستان در آماده باش کامل

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: کیامرث حاجی‌زاده امروز در حاشیه بازدید از سیل بند واقع در پل سبحانیه سوسنگرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به اخطاریه‌های هواشناسی و پیش‌بینی سازمان آب و برق خوزستان، افزایش بی‌سابقه دبی ورودی رودخانه‌ها به سدهای استان و بارندگی بالا در حوزه‌های آبریز در ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری ستاد مدیریت بحران جلسات متعددی را برگزار کرده است.

وی با اشاره به اخطاریه‌ها و هشدارهای هواشناسی و سازمان بحران کشور، بیان کرد: تمامی اعضای شورای مدیریت بحران استان خوزستان در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ‌‌ادامه داد: در دو نقطه مصوب شده تا بازگشایی انجام شود تا بتوان فشار آب رودخانه کرخه به ویژه هوفل را کاهش داد و از فشار آبی که احیانا براثر فشارسازی یا آورد بیش از اندازه پیش‌بینی می‌شود، بتوان مدیریت و شهر بستان و رودستاهای مسیر را از تهدیدهای احتمالی خارج کرد.

به گزارش تسنیم، در این بازدید مدیرعامل سازمان‌های آب و برق خوزستان و نمایندگانی از دستگاه‌های اعم از راه و شهرسازی خوزستان حضور و تصمیم بر بازگشایی دو محل این مسیر گرفته شد.

همچنین اداره کل هواشناسی استان خوزستان در اخطاریه‌ای اعلام کرده که از اواسط روز شنبه تا اوایل چهارشنبه هفته آینده با ورود سامانه باران‌زا، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه‌ای به ویژه در روز دوشنبه و احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها را در پی خواهد داشت.

در ادامه این اخطاریه آماده است که بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می شود. شمال خلیج فارس نیز طی این ایام مواج خواهد بود.

اما در پایان اخطاریه اشاره شده که بیشترین شدت بارش‌ها در اواسط روزهای یک‌شنبه تا اواخر سه‌شنبه که در روز یکشنبه و دوشنبه در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان خوزستان در روز سه شنبه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی است.

مطالب پیشنهادی