استاندار خوزستان: مدیریت کلان کشور به توسعه ریلی خوزستان توجه کند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با اشاره به مسیرهای ریلی که در استان خوزستان اجرایی نشده‌اند، گفت: عمده این پروژه‌ها اگر در استان خوزستان اجرایی شوند، به توسعه کشور کمک می‌کنند و علاوه بر رشد استان، زمینه‌ساز رشد و توسعه کشور هستند.

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت کلان کشور باید به توسعه ریلی استان خوزستان توجه جدی کند و در این زمینه به دنبال توسعه باشد.

وی افزود: یکی از موانع توسعه و پیشرفت کشور در طول سالیان گذشته، کم توجهی به سیستم ریلی کشور بوده است و با توجه به اینکه سیستم ریلی محرک و آغازکننده توسعه کشور است، باید به آن توجه ویژه شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: کار کارشناسی و اولویت بخشیدن به اجرای پروژه‌های ریلی که برگشت سرمایه آن‌ها زودتر است و توجیه اقتصادی دارد، باید در دستور کار قرار بگیرد زیرا بعضا در دولت‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم که توسعه شبکه ریلی در مناطقی بوده که اکنون بی‌استفاده هستند و به صورت اجباری واگن‌ها در آن مسیرها تردد می‌کنند.

شریعتی با تاکید بر لزوم اجرای راه آهن اهواز – اصفهان، ادامه داد: این مسیر دارای توجیه اقتصادی است و بر این اساس باید در اجرای پروژه‌های ریلی کشور مسیری در اولویت انجام قرار بگیرد که توجیه اقتصادی و بازگشت سرمایه داشته باشد و زمینه را برای توسعه و رونق منطقه مورد نظر فراهم کند.

وی با اشاره به مسیرهای ریلی که در استان خوزستان اجرایی نشده‌اند، عنوان کرد: عمده این پروژه‌ها اگر در استان خوزستان اجرایی شوند، به توسعه کشور کمک می‌کنند و علاوه بر رشد استان، زمینه‌ساز رشد و توسعه کشور هستند./ایسنا

مطالب پیشنهادی