استاندار خوزستان بومی گزینی آگهی های استخدامی را نظارت کند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رعایت بومی گزینی در شرایط برابر در آگهی های استخدامی شرکت ها و دستگاه ها را یک ضرورت دانست و گفت: استاندار خوزستان از اختیارات قانونی استفاده و آگهی های استخدامی خلاف این مساله را ابطال کند.

 محمد شریعتمداری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان در استانداری افزود: پیش از این نیز آگهی های استخدامی بدون رعایت اولویت نیروهای بومی و یا اعمال تفاوت های جنسیتی را باطل کردم.

وی در ادامه با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات اعطایی برای حفظ تولید مناسب نیست اظهار داشت: درحال حاضر پرداخت مالیات یکی از دغدغه های مودیان مالیاتی است از همین رو باید با افزایش پایه های مالیاتی و تعداد واحدهای مالیات دهنده فشار را از این مودیان برداشت.
وزیر کار تصریح کرد: انتظار می رود شورای پول و اعتبار در این خصوص تصمیم گیری کند در غیر این صورت نمایندگان با تصویب یک مصوبه نرخ سود تسهیلات پرداختی به متقاضیان ساکن در استان های درگیر جنگ تحمیلی را کاهش دهند.
شریعتمداری ادامه داد: مساله مهم در بحث اشتغال حفظ و صیانت از مشاغل موجود است، یکی از راهکارهای این امر نیز بهره مندی از معافیت مالیاتی برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدکننده است.
وی با اشاره به اینکه دومین پرداخت از صندوق توسعه ملی برای استان خوزستان است گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود در خوزستان تحصیلات غیر مرتبط دانش آموختگان با نیازهای بازار کار است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: باید نیازهای بازار کار و اشتغالزایی خوزستان شناسایی شود تا از این طریق مهارت های لازم برای فارغ التحصیلان فراهم گردد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود نفت، کشاورزی و گردشگری را از مزایای مهم استان خوزستان بر شمرد و گفت: از اینگونه ظرفیت ها باید برای ایجاد اشتغال جدید و حفظ مشاغل موجود بهره گرفت.
شریعتمداری با اشاره به لزوم تعیین خط مشی برای تقسیم بندی مزیت های مختلف خوزستان تصریح کرد: مزیت های اصلی، پایدار و قابل رقابت که زمینه توسعه در منطقه را دارند باید شناسایی و مورد بهره گیری قرار گیرند.
وی در بخشی دیگر به سامانه ملی اشتغال ایرانیان اشاره کرد و گفت: در این سامانه افراد دارای شناسه شغلی می شوند که می توان به کمک آن بخشی از دغدغه ایجاد اشتغال را رفع کرد.
وی یکی دیگر از مشکلات موجود در استان خوزستان را تخریب زیرساخت ها ناشی از جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: جنگ تحمیلی سبب مهاجرت سرمایه گذاران این استان شده است و تاکنون نیز تمهیدات خوبی برای بازگشت آنان فراهم نشده است.
شریعتمداری یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی ارزش افزوده به این استان وارد نشد درحالی که سایر استان ها از این مزیت بهره مند بودند.
وی با اشاره به نقش شهرستان مسجدسلیمان در توسعه ایران عنوان کرد: وجود نفت در این شهرستان سبب پیشرفت کشور شده است از همین رو درحال حاضر از منابع ملی باید برای توسعه شهرستان مسجدسلیمان استفاده کرد.
وزیر کار به طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این طرح بیش از ۱۶ سال بر زمین مانده بود اما رییس دولت یازدهم در نخستین سفر خود دستور پیگیری احیای اراضی استان را صادر کرد که این مساله زمینه ایجاد یک مزیت شغلی برای خوزستان خواهد بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه برای شرکت در نشست شورای اشتغال استان خوزستان و بررسی مشکلات حوزه تعاون روستایی و اشتغال فراگیر چند شهر این استان نظیر شوش، اندیمشک و مسجدسلیمان به این استان سفر کرد.

مطالب پیشنهادی