بیکاری خوزستان حاصل بی مهری مرکز نشینان به این استان است/ نسبت به انتصاب غیربومی‌‌ها معترضیم

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  الباجی نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه‌ اشتغال استان خطاب به وزیر تعاون گفت: خوزستان سومین استان بیکار کشور است که این آمار نتیجه بی مهری مرکز نشینان به خوزستان است.

او گفت: در اکثر شرکت‌ها به دلیل نگاه مرکز نشینان به استان شاهد انتصاب مدیران غیربومی به عنوان مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هستیم.

این نماینده تاکید کرد: با وجود این ظرفیت ها نباید دست خوزستان به سمت دیگر استان‌ها دراز باشد.

الباجی واگذاری شرکت های ورشکسته به بخش خصوصی را خیانت خواند و تاکید کرد: نیروهای غیربومی در متن و نیروهای متخصص استان در حاشیه انتصابات قرار گرفته اند که این موضوع آسیب جدی به استان وارد کرده است.

خوزستانی‌ها به دلیل بیکاری در حال مهاجرت از استان‌اند

🔺ناصری نژاد در جلسه کارگروه‌ اشتغال استان خطاب به شریعتمداری وزیر تعاون گفت: شاهد مهاجرت خوزستانی ها از استان هستیم‌ و بیکاری بزرگترین دغدغه استان است.

به گزارش خبرنگار عصرجنوب- این نماینده مجلس گفت: سیل و ریزگرد و خشکسالی در اولویت های بعدی است و بیکاری معضل اصلی خوزستان است.

نماینده شادگان افزود: در حال حاضر شاهد مهاجرت تعداد زیادی از جوانان خوزستانی به سمت یزد، اصفهان، عسلویه، مشهد، کرج و … هستیم که تنها دلیل آن یافتن شغل است.

نماینده خوزستان در مجلس با اشاره به ایجاد اشتغال در کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: آن کشورها که هوای متفاوت با خوزستان ندارد که مرکز تولید اشتغال شده‌اند.

او گفت: طی همین سالها اکثر تعاونی های خوزستان ورشکست شده اند و یا به تعطیلی کشیده شده اند.

ناصری نژاد در پایان به مشکلات‌ جنوب خوزستان اشاره کرد و به وزیر تعاون توصیه کرد به مناطق بکر جنوب خوزستان که مردم در فقر و ناراحتی به سر می‌برند هم بیائید.

مشکل اشتغال خوزستان با جلوگیری از انتصاب غیربومی‌ها حل می‌شود

ناصری نژاد در جلسه شورای اشتغال استان گفت: اگر جلوی استخدام نیروهای غیربومی را بگیریم نیاز به ایجاد هیچ شغلی در خوزستان نداریم، اداره کار باید جلوی استخدام غیربومی‌ها را بگیرد.

به گزارش خبرنگار عصرجنوب؛ این نماینده مجلس گفت: شاهدیم در برخی موارد مدیران عامل غیر بومی با خود گروهی از افراد را به خوزستان می‌آورد که ادارات کار موظفند نظارت کنند و اجازه ندهند.

 

مطالب پیشنهادی